Jakie są metody i techniki prowadzenia PR firmy

Autor: Stwora Sylwia
Data: 31-05-2012 r.

Metody i techniki public relations to zbiór narzędzi, które umożliwiają realizację celów, które firma stawia działaniom PR. W tym zakresie wyróżniamy słowo pisane, mówione, obraz oraz różnego rodzaju wydarzenia i eventy. Wszystkie techniki i metody odnoszą się do dwóch płaszczyzn: komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy.

Działania PR wewnątrz firmy

Wewnątrz firmy słowem pisanym możesz posługiwać się używając biuletynu, gazetki lub magazynu firmowego, sprawozdań, ogłoszeń, informatorów dla nowo zatrudnionych pracowników, listów, direct mailingu – reklamy w postaci tradycyjnego mailu, czy raportów firmowych.

Do werbalnych metod i technik prowadzenia PR firmy należą narady, spotkania pracownicze, instruktaż, szkolenia, indywidualne i grupowe rozmowy, linia specjalna dla pracowników, radiowęzły firmowe.

W zakresie obrazu wyróżniamy działania public relations poprzez wideo i zdjęcia dotyczące firmy, wystawy i pokazy wewnątrz przedsiębiorstwa.

Ostatnim elementem jest oddziaływanie poprzez imprezy typu zwiedzanie firmy przez rodziny pracowników, spotkania dyskusyjne, narady pracownicze, imprezy firmowe, przeprowadzanie badań czy organizowanie konkursów dla pracowników.

Wszystkie te werbalne oraz niewerbalne metody i techniki PR mają na celu przede wszystkim tworzenie dobrych relacji między kierownictwem a pracownikami, budowanie zaufania wobec firmy, zintegrowanie ludzi na tyle mocno, aby czuli oni satysfakcję z pracy, chętnie brali udział w życiu firmy i działali na rzecz dobra całego przedsiębiorstwa.

Zewnętrzne metody i techniki PR

Są głównie ukierunkowane na media, dzięki którym firma może pokazać się potencjalnym klientom, budować wśród nich świadomość istnienia marki i jej wiarygodność, a także kreować pozytywny wizerunek.

Używając słowa w działaniach nastawionych na komunikację zewnętrzną możesz wykorzystywać takie techniki PR jak: przemówienia, wywiady, wystąpienia, news release, czyli krótkie materiały prasowe w formie gotowej do publikacji, artykuły promocyjne, wywiady, backgrounder, biogram, broszury, ulotki itp.

Inne techniki to posługiwanie się obrazem, wideo, prezentacjami oraz imprezami typu briefing lub konferencja prasowa, event.

Różnorodność technik i metod prowadzenia public relations daje firmie szerokie spektrum możliwości dotarcia zarówno do pracowników, jak i potencjalnych nabywców dóbr i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25534 )
Array ( [docId] => 25534 )