Działania PR wewnątrz firmy
Wewnątrz firmy słowem pisanym możesz posługiwać się używając biuletynu, gazetki lub magazynu firmowego, sprawozdań, ogłoszeń, informatorów dla nowo zatrudnionych pracowników, listów, direct mailingu – reklamy w postaci tradycyjnego mailu, czy raportów firmowych.
Do werbalnych metod i technik prowadzenia PR firmy należą narady, spotkania pracownicze, instruktaż, szkolenia, indywidualne i grupowe rozmowy, linia specjalna dla pracowników, radiowęzły firmowe.
W zakresie obrazu wyróżniamy działania public relations poprzez wideo i zdjęcia dotyczące firmy, wystawy i pokazy wewnątrz przedsiębiorstwa.
Ostatnim elementem jest oddziaływanie poprzez imprezy typu zwiedzanie firmy przez rodziny pracowników, spotkania dyskusyjne, narady pracownicze, imprezy firmowe, przeprowadzanie badań czy organizowanie konkursów dla pracowników.
Wszystkie te werbalne oraz niewerbalne metody i techniki PR mają na celu przede wszystkim tworzenie dobrych relacji między kierownictwem a pracownikami, budowanie zaufania wobec firmy, zintegrowanie ludzi na tyle mocno, aby czuli oni satysfakcję z pracy, chętnie brali udział w życiu firmy i działali na rzecz dobra całego przedsiębiorstwa.