Podstawą każdych kontaktów biznesowych, nie tylko na linii sprzedawca-klient, jest estetyka i higiena. Sprzedając towar koniecznie musisz zadbać o swój właściwy wygląd. To on wywołuje pierwsze wrażenie i w dużej mierze decyduje o tym, czy klient zgodzi się poświęcić Ci swój cenny czas. Poza tym nieestetyczny ubiór czy fryzura świadczy o braku szacunku do wykonywanego zawodu. Może to zostać odebrane także jako brak profesjonalizmu. Dlatego też o właściwy wygląd powinieneś zadbać w pierwszej kolejności.
Psycholodzy dowodzą, że skutecznym sposobem na pozytywne nastawienie klienta wobec samego siebie, jak też wobec oferowanego produktu, jest zachowywanie się jak jego lustrzane odbicie. Na czym to polega? Naśladujesz po prostu ruchy i gesty klienta. Klient podnosi prawą rękę, Ty robisz po chwili to samo. Klient przebiera na półce w produktach, Ty poszukujesz dla niego najlepszej oferty w podobny sposób. Naśladownictwo ruchów daje klientowi poczucie porozumienia z Tobą. Pozytywnie nastawione w taki sposób osoby są skłonne nie tylko zrobić u Ciebie zakupy, ale również wydać o wiele więcej, niż uprzednio to planowały.