Sposób na zwiększenie sprzedaży online – sprawdź możliwości reklamy Allegro Ads

Autor: Artykuł sponsorowany
Data: 19-05-2023 r.

Chcesz zwiększyć skuteczność swojej sprzedaży na Allegro? Jeśli nie korzystasz z Allegro Ads, może być to trudne. Allegro Ads jest wewnętrznym systemem reklamowym Allegro. Co ciekawe, stanowi jedno z najbardziej efektywnych narzędzi promocyjnych w Polsce! Dzięki niemu możesz dotrzeć do ogromnej grupy klientów i zmaksymalizować zyski generowane przez swoje konto.

Allegro Ads w pigułce

Allegro Ads zdecydowanie zwiększa zasięgi konta. System pozwala na przygotowanie atrakcyjnych kreacji reklamowych. Co ważne, daje także możliwość samodzielnego określenia czasu ich trwania oraz przypisania budżetu. 

Pamiętaj jednak, że nawet najlepiej zaprojektowane kampanie na nic się nie zdadzą, w przypadku pominięcia organicznych parametrów konta! Niestety, wielu sprzedających nie zdaje sobie z tego sprawy! Jeśli nie zadbasz odpowiednio o takie kwestie, jak wygląd ofert i regulaminowość, znacząco obniżysz skuteczność swoich kreacji już na samym początku. 

Formaty Allegro Ads:

  • Oferty sponsorowane – bez wątpienia najpopularniejsza forma reklamy Allegro Ads. Sprawia, że aukcje pojawiają się na samej górze listy ofert – nawet nad ofertami promowanymi. Co ważne, oferty sponsorowane są rozliczane w modelu CPC (Cost per Click), który znacząco zmniejsza ryzyko przepalenia budżetu. Dlaczego? Ponieważ płaci się wyłącznie za kliknięcia w reklamę, czyli faktyczne wyświetlenie jej przez użytkowników Allegro.

  • Reklama graficzna – obecnie istnieje w dwóch formach: szablonowej i banerowej. Choć jej rozliczana w modelu CPM (Cost per Mille – koszt za każde tysiąc wyświetleń) i charakteryzuje się wyższym ryzykiem niż oferty sponsorowane, cieszy się sporą popularnością wśród sprzedawców Allegro. Nic dziwnego! W końcu jest bardzo skuteczna, a właściwie zaprojektowana sprzyja zwiększeniu ruchu na koncie oraz wzmocnieniu świadomości marki.

  • Reklama zewnętrzna – Allegro Ads pozwala także na projektowanie reklam, które znajdą się poza samym Allegro, np. bezpośrednio w wyszukiwaniach Google. Brzmi ciekawie? Niestety, reklama zewnętrzna sprawdza się w stosunkowo niewielu sytuacjach, a najlepsze efekty przynosi w przypadku produktów sezonowych.

  • Ads4Brands – to format przeznaczony dla marek, które na Allegro posiadają przynajmniej jednego dystrybutora. Służy zabezpieczeniu interesów brandu i chronią przed rywalizacją ze strony dystrybutorów.

Co możesz zyskać, dzięki Allegro Ads?

Reklamy Allegro Ads mają ogromny potencjał. Umiejętne używanie różnorodnych formatów sprzyja budowaniu przewagi nad konkurencją. A to wciąż nie wszystkie korzyści, które wynikają ze stosowania systemu reklamowego Allegro!

Co równie istotne kampanie Allegro Ads:

  • zwiększają szansę na sprzedaż produktów (także tych, które nie są aktywnie reklamowane),

  • pozwalają zająć lepsze pozycje na listingu i, tym samym, sprzyjają budowie ruchu na koncie,

  • zwiększają rozpoznawalność – zarówno konta Allegro, jak i własnej marki,

  • generują większy zysk (dzięki maksymalizacji sprzedaży).

Jak sprawdzić skuteczność swoich reklam?

Dane na temat kampanii dostępne są w dedykowanym panelu Allegro Ads. Dzięki niemu zapoznasz się ze wszystkimi kluczowymi informacjami przedstawionymi w formie tabeli lub na wykresie. Warto je co jakiś czas sprawdzać, aby upewnić się, że podjęte działania faktycznie przynoszą oczekiwane efekty. Bieżące monitorowanie kampanii pozwoli Ci także na szybką reakcję w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów.

Czy korzystanie z Allegro Ads jest trudne?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. System Allegro Ads jest dość intuicyjny, niemniej ze względu na mnogość funkcji jego sprawna obsługa może powodować trudności – zwłaszcza początkującym sprzedawcom. Tworzenie skutecznych reklam wymaga doświadczenia i wiedzy – nie tylko na temat funkcjonowania portalu, ale także marketingu oraz branży e-commerce.  

Tym samym, samo korzystanie z Allegro Ads bywa całkiem łatwe, niemniej osiąganie satysfakcjonujących efektów za jego pośrednictwem zwykle powoduje problemy. Jeśli nie masz czasu ani ochoty, aby samodzielnie zgłębiać tajniki systemu reklamowego Allegro oraz nie chcesz ponosić ewentualnych strat z powodu eksperymentowania z kampaniami, skorzystaj z pomocy specjalistów.

Zaufaj profesjonalistom!

Pirk Spark to jedna z pierwszych agencji specjalizujących się w obsłudze Allegro, która otrzymała certyfikat Allegro Ads Partner+. Odznaczenie tego typu świadczy o ogromnej skuteczności w tworzeniu i optymalizowaniu reklam typu Ads. A to wciąż nie wszystko! Pirk Spark nie spoczywa na laurach i obecnie przekracza wskaźniki efektywności ustalone przez Allegro aż o 37 razy! Co więcej, agencyjni specjaliści pracują zespołowo. Mają ogromne doświadczenie i wiedzę, która pozwala im nie tylko kompleksowo zajmować się Allegro Ads, ale także wspierać sprzedających w rozwijaniu swoich biznesów. Dzięki ich pomocy, zwiększysz skuteczność swojego konta oraz wyprzedzisz konkurencję, oszczędzając czas, energię i, co najważniejsze, budżet!

Artykuł sponsorowany

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 42989 )
Array ( [docId] => 42989 )