Subaru Tribeca to SUV inny niż wszystkie duże auta tego typu, z racji sportowego charakteru, którego przydają mu silniki w układzie typu Boxer, z jakich stosowania w swoich modelach słynie japońska marka Subaru. Tribeca to dużo większy crossover od bardziej popularnego modelu, jakim jest Subaru Forester. Model Tribeca sprzedawany jest głównie w USA i Kanadzie. W Japonii auto występuje pod nazwą Exiga, zaś w Europie sprzedaż kuleje z powodu wysokich cen.
Zalety Subaru Tribeca, to świetne silniki Subaru o sportowym charakterze, dobre właściwości jezdne oraz duża ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów. To auto wyróżnia się stylistycznie na tle innych dużych SUV-ów, choć nie każdemu przypadnie do gustu. Minusem Subaru Tribeca są wysokie ceny aut używanych, mała popularność modelu w Polsce, duże zużycie paliwa, słaba widoczność z kabiny oraz wysokie koszty serwisowania auta.
Główni konkurenci Subaru Tribeca, to m.in.: Mercedes ML i GL, BMW X5, Volvo XC90, Porsche Cayenne, Audi Q7, Volkswagen Touareg oraz nieco mniejsze crossovery, jak: Kia Sorento, Opel Antara, Nissan X-Trail, Citroen C-Crosser, Chevrolet Captiva, Peugeot 4007, Mitsubishi Outlander, Renault Koleos, Ssangyong Kyron, Toyota RAV4, Honda CR-V, Kia Sportage, Hyundai ix35, Nissan Qashqai oraz Mitsubishi ASX.
Ceny używanych Subaru Tribeca z początków produkcji, czyli z 2006 roku, wahają się od 48 do 69 tys. złotych, w zależności od stanu technicznego, przebiegu i kilku jeszcze innych czynników. Czteroletnie Subaru Tribeca potrafi kosztować od 50 do nawet 100 tys. złotych. Tribeca była przez pewien czas oferowana przez polskiego importera Subaru, jednak z uwagi na wysokie ceny zrezygnowano ze sprzedaży w naszym kraju. Używane auta pochodzą więc w większości z indywidualnego importu, w tym często z USA. Dwuletnie Subaru Tribeca z 2010 roku to wydatek ok. 95 tys. złotych.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl