Subaru XV to pierwszy crossover w ofercie tej japońskiej firmy o zupełnie innym charakterze niż auto typu SUV, jakim jest wytwarzany od lat Subaru Forester. Z zewnątrz model XV przypomina przerośniętego hatchbacka ze zwiększonym prześwitem. Technicznie model XV spokrewniony jest z Subaru Imprezą najnowszej generacji.
Konkurentami rynkowymi Subaru XV są: Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Kia Sportage, Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, Renault Koleos, Suzuki SX4, Fiat Sedici, oraz Dacia Duster. Inni konkurenci Subaru XV, to m.in.: Toyota RAV4, Honda CRV, Opel Antara, Chevrolet Captiva.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Subaru XV w wersji Active z silnikiem benzynowym 1.6 114 KM, dysponować trzeb kwotą co najmniej 91 802 zł, zaś z automatem Lineartronic 100 727 złotych. Subaru XV Active z mocniejszym silnikiem benzynowym 2.0 150 KM kosztuje 100 727 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 2.0 D 147 KM 113 477 zł.