Aktualnie w sprzedaży w Polsce dostępna jest Toyota Dyna II, która na rynku zadebiutowała w 2008 roku. Poprzednia, także znana w Polsce Toyota Dyna I, wytwarzana była w latach 1995-2008. Pierwsze ciężarówki pod nazwą Toyopet Route Truck, produkowano w Japonii już od 1956 roku, zaś w 1959 roku auta nosiły już nazwę Toyota.
Ciężarowa Toyota Dyna w Polsce występuje w dwóch odmianach: jako 2 drzwiowe podwozie z kabiną pojedynczą bądź jako podwozie do zabudowy z podwójną, czterodrzwiową kabiną. Inny wariant, to możliwość wyboru w zależności od potrzeb jednej z 3 wersji długości rozstawu osi auta.
Główni konkurenci rynkowi Toyoty Dyna, to głównie: Nissan Cabstar, Renault Trucks Maxity, KIA K2900, Iveco Daily oraz niektóre wersje Volkswagena Craftera, Mercedesa Sprintera, Forda Transita, Renault Mastera, Fiata Ducato, Citroena Jumpera, Peugeota Boxera oraz Opla Movano.
Nowa Toyota Dyna Terra z silnikiem wysokoprężnym 3.0 136 KM podwozie long z 2 drzwiową kabiną, kosztuje od 103 tys. zł, zaś odmiana Base w konfiguracji jw. od 108 363 zł. Wersja Base 3.0 136 KM diesel podwozie 2d long + skrzynia, to wydatek rzędu 116 973 zł, zaś to samo auto w wersji Terra, to wydatek 118 695 zł.
Odmiana Base z jedynym oferowanym silnikiem diesla 3.0 136 KM z podwoziem Medium i kabiną 2d, to koszt od 100 tys. zł, zaś w wersji Terra 108,8 tys. zł. Dyna Medium Base 2d + skrzynia, to koszt 115,7 tys. zł, zaś w wersji Terra 117,5 tys. zł. Wywrotka w wersji Base na podwoziu Medium, to koszt 124 353 zł. Odmiana Supre Long 2d w wersji Base kosztuje od 105 tys. zł, zaś w wersji Terra od 106,7 tys. złotych.