Zarządzania gabinetem weterynaryjnym – technologia, normy, procedury i współpraca z ludźmi

Kategoria: Weterynaria
Autor: Marzena Pytlarz-Pietraszko
Data: 31-01-2022 r.

Na sprawne i skuteczne zarządzanie gabinetem weterynaryjnym składa się wiele elementów. Nowoczesna technologia - w znaczący sposób ułatwia pracę. Ustalenie norm i procedur, zarządzanie zasobami ludzkimi, koordynowanie prac i wyznaczanie nowych celów - pozwali się rozwijać i przynosić wymierne zyski.

Zarządzania gabinetem weterynaryjnym – oprogramowanie

Nawet najbardziej tradycyjne gabinety weterynaryjne zaczynają wykorzystywać rozwiązania jakie daje im nowoczesna technologia. Nie chodzi tutaj tylko o wyposażenie medyczne, ale także narzędzia do zaawansowanego zarządzania placówką.

 

Obecnie lekarze weterynarii oprócz przyjmowania czworonożnych pacjentów oraz stawiania diagnozy, zobligowani są w coraz większym zakresie do wypełniania licznych dokumentów związanych z wykonywaną pracą. Papierkowa robota zaczęła zajmować czas, który specjaliści mogliby poświęcić zwierzętom.

Nowoczesne programy dedykowane gabinetom weterynaryjnym to prawdziwa rewolucja. Ich zastosowanie jest niezwykle szerokie. Można je stosować w przypadku wizyt domowych, prywatnych praktyk weterynaryjnych oraz pracy w przychodniach.

Dostępne funkcje oprogramowania:

  • kartoteki pacjenta-zwierzęcia,
  • możliwości wypisywania skierowań,
  • zbierania dokumentacji na temat konkretnych zwierząt,
  • tworzenie notatek w czasie trwania wywiadu, czy
  • tworzenie grafików pracy

Wszystkie dane są zapisywane w bazie z możliwość ich archiwizowania. Korzystanie z oprogramowania jest niezwykle proste dzięki intuicyjnemu panelowi do jego obsługi. Wyszukiwanie danych osób również nie jest trudne - możemy robić to po nazwisku właściciela, imieniu zwierzaka, czy miejscu zamieszkania.

Programy do zarządzania gabinetem weterynaryjnym dają też możliwość tworzenia wirtualnych grafików pracy. To szczególnie przydatne, kiedy specjaliści pracują w kilku placówkach. Co istotne, oprogramowanie jest zbieżne z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi wykorzystywanymi na polskich komputerach.

Zarządzania gabinetem weterynaryjnym – współpraca z właścicielami czworonogów

Jeśli chcemy wyróżnić się na tle swojej konkurencji, to należy zbudować ze swoimi klientami stabilne, oparte na sprawnej i spójnej komunikacji relacje. Aby to osiągnąć, trzeba posiadać szeroką wiedzę na temat klientów (także tych potencjalnych), przede wszystkim analizując ich potrzeby i zachowania. Bez takich działań nie zbudujemy partnerstwa i relacji opartych na wzajemnym zaufaniu.

Trzeba także zastanowić się, jaką wartość chcemy dać swoim klientom. Nieustannie pracować nad realizacją wizji i misji swojego gabinetu, co pozwoli budować pozytywny wizerunek firmy.

Zarządzania gabinetem weterynaryjnym – bezpieczeństwo i ochrona danych (RODO)

Zarządzanie danymi to praktyka gromadzenia, przechowywania i wykorzystywania informacji. Jak robić to w sposób bezpieczny i wydajny? Przede wszystkim starając się scentralizować i zintegrować dane. Przechowując dane w jednym miejscu, mamy pewność, że każdy pracownik pracuje z tymi samymi, poprawnymi i aktualnymi informacjami. Jednolita baza danych pozwala więc na uzyskanie większej kontroli i transparentności nad procesami zachodzącymi w gabinecie.

Dostęp do zawsze aktualnych danych ma jeszcze jedną zaletę. Dzięki temu zyskujemy komplet informacji pozwalających na podjęcie dobrych decyzji strategicznych. Jest to więc pierwszy krok do rozwoju.

Należy wziąć również pod uwagę to, że każda firma dysponuje cennymi i wrażliwymi informacjami, które często są objęte procedurami RODO. Priorytetem staje się zatem kwestia bezpieczeństwa informacji z takich obszarów jak: dane finansowe, informacje dotyczące klientów i ludzi zatrudnionych w organizacji, czy własności intelektualnej.

Koncepcje zarządzania organizacją, wyznaczają kierunek jej rozwoju i pomagają realizować założone cele strategiczne. Przedsiębiorstwa funkcjonujące w warunkach niestabilnego otoczenia nie mogą po prostu czekać na zmiany, a dopiero później na nie reagować. Także gabinety weterynaryjne na każdym szczeblu zarządzania, powinni myśleć i działać jako przedsiębiorcy. Przedsiębiorczy menedżer aktywnie szuka możliwości, świadomie ryzykuje, dążąc do zmian i doskonalenia istniejących rozwiązań.

Marzena Pytlarz-Pietraszko

prawniczka w Kancelarii PPC Legal

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Pięć pytań o ewidencję w BDO – poznaj odpowiedzi!

pobierz

Odpady opakowaniowe po środkach niebezpiecznych – jak je rozróżnić

pobierz

Nowe zasady dotyczące magazynowania odpadów

pobierz

Obowiązujące zasady audytu środowiskowego

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 41314 )
Array ( [docId] => 41314 )