Regulację dotyczącą sprzedaży z udziałem konsumentów, znajdziemy w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego.
Ustawa ta umożliwia kupującemu dochodzenie swoich praw w przypadku, gdy rzecz sprzedana jest niezgodna z umową. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, kupujący może żądać doprowadzenia rzeczy do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nową, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Jeżeli kupujący, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy. Odstąpienie od umowy nie jest możliwe, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
Odpowiedzialność sprzedawcy może zostać także ukształtowana na podstawie wydanego kupującemu dokumentu gwarancyjnego. Dokument ten określa obowiązki gwaranta (sprzedawcy) oraz uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w dokumencie gwarancyjnym.
Mając powyższe na względzie, należy udzielić pozytywnej odpowiedzi na zadane na wstępie pytanie, ale tylko w przypadku, gdy przedmiotem zwrotu będzie niewadliwy towar. Sprzedawca nie ma bowiem obowiązku przyjęcia towaru, który nie jest wadliwy, a który został zakupiony np. przez omyłkę. Owszem, zdarzają się sklepy, gdzie zwroty są przyjmowane, ale należy pamiętać, że zależy to tylko od dobrej woli sprzedawcy, a nie jest to jego obowiązkiem.