Wszystkie artykuły
Szkolenie BHP 23.07.2012
Czy szkolenie BHP jest obowiązkowePracodawca nie może dopuścić pracownika do pracy, jeśli nie posiada on dostatecznej znajomości przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Sam pracodawca również ma obowiązek odbyć szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Rodzaje szkoleń w zakresie BHP
Pracodawca ma obowiązek zaznajamiać pracownika z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczącymi ...
Dokumentacja BHP 19.07.2012
Zmiany w sposobie dokumentowania chorób zawodowych i skutków choróbDnia 1 sierpnia 2012 r. zacznie obowiązywać rozporządzenie Ministra Zdrowia z 24 maja 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu dokumentowania chorób zawodowych i skutków tych chorób. Zostało ono wydane na podstawie art. 237 § 4 pkt 1 Kodeksu pracy.Zmiany wprowadzone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie sposobu dokumentowania chorób zawodowych i skutków tych chorób ...
Wypadki przy pracy 08.06.2012
Zmęczenie kierowców przyczyną wypadków przy pracyZawód kierowcy należy do kategorii trudnych i niebezpiecznych, dlatego od osób wykonujących go wymaga się szczególnych predyspozycji psychofizycznych. W zestawieniu z innymi grupami zawodowymi, to właśnie kierowcy są dużo częściej poszkodowani w wypadkach przy pracy, wyprzedzając górników, czyli grupę zawodową, która wydaje się być bardziej obarczona ryzykiem wystąpienia wypadku. ...
Dokumentacja BHP 11.04.2012
Wydatki na BHPPracodawcy mają obowiązek zapewnić osobom zatrudnionym pracę w bezpiecznych warunkach. Niejednokrotnie wydatki na szeroko rozumiane bezpieczeństwo i higienę pracę są znaczne. Powstaje wówczas problem jak je rozliczyć.Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych ...
Dokumentacja BHP 11.04.2012
Dokumentowanie wydatków na BHPWydatki na zapewnienia bezpiecznych warunków pracy stanowią znaczne obciążenie dla pracodawców. Niejednokrotnie pracodawcy prowadzący PKPiR mają problem w jaki sposób udokumentować takie wydatki. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są: faktury, dokumenty celne, rachunki, faktury korygujące i noty korygujące. Dowodem księgowym może być też inny dowód, ...