Krok 1
Nauczyciel, który podejrzewa, że uczeń jest molestowany seksualnie informuje o tym wychowawcę klasy i pedagoga szkolnego.
Krok 2
Wychowawca klasy i pedagog szkolny zachowując pełną dyskrecję, obserwują przez pewien czas ucznia w celu potwierdzenia spostrzeżeń nauczyciela.
Krok 3
Wychowawca i pedagog szkolny rozmawiają z nauczycielem, który zgłosił problem, informując go o swoich ustaleniach. Potwierdzają lub nie (jeśli nie są w stanie tego zrobić) występowanie przesłanek wskazujących na molestowanie seksualne ucznia. W przypadku potwierdzenia następuje kolejny krok.
Krok 4
Nauczyciel, wychowawca klasy i pedagog szkolny zgłaszają problem dyrektorowi szkoły, który wskazuje osobę odpowiedzialną za kontakt z rodzicami.
Krok 5
Dyrektor szkoły wskazuje osobę (wychowawca klasy lub pedagog szkolny), która organizuje spotkanie z rodzicami/rodzicem i informuje o zaobserwowanych niepokojących zachowaniach ucznia.
Krok 6
Wychowawca lub pedagog szkolny w przypadku zgody rodziców udziela informacji o możliwościach uzyskania pomocy specjalistycznej. Warto posiadać wykaz placówek udzielających pomocy w sytuacji przemocy wobec dziecka, rodziny i przekazać rodzicowi. Sam będzie mógł zdecydować gdzie uda się po pomoc. Można również pomóc w umówieniu pierwszej wizyty. Dalsze działania diagnostyczne i terapeutyczne podejmują specjaliści z poradni. Dyrektor szkoły na życzenie stron może podjąć czynności wspierające.