W celu zwiększenia sprzedaży oferowanych wyrobów i usług podatnicy często przekazują klientom różnego rodzaju przedmioty z logo firmy, np. koszulki, długopisy, kubki, smycze, kartki samoprzylepne, kalendarze, portfele skórzane, albumy, kosze upominkowe. Są one rozdawane w różnych okolicznościach ‒ podczas akcji promocyjnych albo podczas indywidualnych spotkań z kontrahentami. Warto wiedzieć, że wydatki o charakterze reklamowym można wrzucić w koszty podatkowe.
Kwalifikując wydatki do kosztów reklamy bądź reprezentacji, należy odnieść się do całokształtu działalności prowadzonej przez podatnika, wartości przekazywanych przez niego prezentów, okoliczności ich wręczania oraz kręgu podmiotów obdarowanych.
Masowo rozdawane prezenty w kosztach podatkowych
Aby rozdawane przedmioty oznakowane logo można było uznać za materiały reklamowe ‒ powinny być rozdawane masowo, czyli przekazywane w taki sposób, by każdy zainteresowany podmiot miał możliwość ich otrzymania (podczas powszechnie stosowanych form promocji, m.in. organizowanych akcji promocyjno-marketingowych, a także imprez sponsorowanych, targów). Istota reklamy wiąże się bowiem z zamiarem dotarcia do jak najszerszej grupy odbiorców.