Niebieski - kolorem neutralnym
Kolor niebieski jest bardzo często stosowany w postach reklamowych. Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek dlaczego? Otóż wszelkie odcienie niebieskiego oddziałują na ludzkie zmysły uspokajająco i relaksująco. Błękit jest doskonałym tłem dla reklam skierowanych do kobiet. Często jego spokój wzbudza w odbiorcach poczucie bezpieczeństwa. Komfort psychiczny w pewien sposób osłabia zdolność odbierania bodźców. Dzięki temu Twoi klienci będą podchodzili przychylniej do Twoich produktów.
Poczucie chwilowego „szczęścia” wywołanego reklamą często przekłada się na wzrost zainteresowania oferowanym produktem. Skoro coś wywołuje pozytywne emocje samym przekazem informacji, to produkt sam w sobie z pewnością dostarczy podobnych odczuć.
Czerwony pobudza
Warto pamiętać, że nie każdy kolor nadaje się do reklamowania każdego produktu. Błękit sprawdzi się przy produktach, które mają kojarzyć się z bezpieczeństwem czy wygodą. Co jednak powinieneś zrobić, aby wywołać w swoich klientach silną chęć pożądania Twojego produktu, która niekiedy miałaby się przerodzić nawet w chęć walki o niego?
Wykorzystanie czerwonego tła w reklamach produktu, które ma wzbudzić pożądanie, odnosi zamierzony efekt. Czerwień wyostrza zmysły i pobudza do działania. Ten rodzaj reklamy zalecany jest szczególnie w przypadku promocji produktów, które wymagają szczególnego zaangażowania, np. gier komputerowych czy platform służącym podobnego rodzaju rozrywkom.