Kolory w reklamie - czy mogą wpłynąć na jej sukces

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 28-09-2012 r.

Przed zaplanowaniem strategii marketingowej warto zapoznać się z oddziaływaniem poszczególnych barw na ludzkie zmysły. Jedynie właściwe dostosowanie kolorystki do celu przekazu reklamowego zapewni marketingowy sukces.

Niebieski - kolorem neutralnym

Kolor niebieski jest bardzo często stosowany w postach reklamowych. Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek dlaczego? Otóż wszelkie odcienie niebieskiego oddziałują na ludzkie zmysły uspokajająco i relaksująco. Błękit jest doskonałym tłem dla reklam skierowanych do kobiet. Często jego spokój wzbudza w odbiorcach poczucie bezpieczeństwa. Komfort psychiczny w pewien sposób osłabia zdolność odbierania bodźców. Dzięki temu Twoi klienci będą podchodzili przychylniej do Twoich produktów.

Poczucie chwilowego „szczęścia” wywołanego reklamą często przekłada się na wzrost zainteresowania oferowanym produktem. Skoro coś wywołuje pozytywne emocje samym przekazem informacji, to produkt sam w sobie z pewnością dostarczy podobnych odczuć.

Czerwony pobudza

Warto pamiętać, że nie każdy kolor nadaje się do reklamowania każdego produktu. Błękit sprawdzi się przy produktach, które mają kojarzyć się z bezpieczeństwem czy wygodą. Co jednak powinieneś zrobić, aby wywołać w swoich klientach silną chęć pożądania Twojego produktu, która niekiedy miałaby się przerodzić nawet w chęć walki o niego?

Wykorzystanie czerwonego tła w reklamach produktu, które ma wzbudzić pożądanie, odnosi zamierzony efekt. Czerwień wyostrza zmysły i pobudza do działania. Ten rodzaj reklamy zalecany jest szczególnie w przypadku promocji produktów, które wymagają szczególnego zaangażowania, np. gier komputerowych czy platform służącym podobnego rodzaju rozrywkom.

 

Kolor dopasowany do przekazu

Złotym środkiem w wykorzystaniu kolorów w akcjach promocyjnych jest dostosowanie konkretnej barwy do oferowanego produktu. Przed zaplanowaniem strategii marketingowej warto zapoznać się z oddziaływaniem poszczególnych barw na ludzkie zmysły. Jedynie właściwe dostosowanie kolorystki do celu przekazu reklamowego zapewni marketingowy sukces.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Opinie czytelników

data:

Polecam.Odpowiedni kolor czy też zestawianie kolorów ma ogromny wpływ na powodzenie w biznesie. Sama często wybierając jakiś produkt kieruję się kolorem opakowania, dotyczy to także opakowania kosmetyków. Trzeba także rozsądnie dobierać kolorystykę na stronie internetowej czy blogu. Zdarza mi się, że jeżeli strona jest zbyt kolorowa albo kolory się "gryzą" to odstrasza mnie to od wejścia na stronę, pomimo wartościowych tekstów. Im mniej tym lepiej. Wiele firm tak starannie dobrało kolor do swojej marki, że próbują go zastrzec w swojej branży. Dla zainteresowanych podaję link do artykułu: http://znakitowarowe-blog.pl/kolor-jako-znak-towarowy-monopol-na-barwe/

Ocena użytkownika:
4
Zgłoś naruszenie regulaminu

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25608 )
Array ( [docId] => 25608 )