Liczba użytkowników smartfonów rośnie, a kampanie reklamowe prowadzone w urządzeniach mobilnych są dostosowywane do aplikacji i przeglądarek oraz są zintegrowane z prawie wszystkimi funkcjami telefonu. Aktywni użytkownicy smartfonów prawie z taką samą częstotliwością korzystają z internetu za pomocą urządzenia mobilnego jak i zwykłych komputerów, więc reklama w telefonie może ułatwić decyzję zakupową.
Typy reklam na smartfonie
Rozróżniamy 2 typy reklam na urządzenia mobilne: reklamy tekstowe i graficzne:
- Reklamy tekstowe wyglądają tak samo jak na komputerach, z tą różnicą, że użytkownikom komputerów wyświetlają się one o wiele częściej – oczywiście z powodu większego ekranu monitora.
- Reklamy graficzne przypominają te na komputerach. Najczęściej spotykany rozmiar jest banner o wymiarach 300x50 pikseli.
Aby wyświetlać w komórkach reklamy graficzne, kampania musi mieć włączoną opcję sieci reklamowej. Aby wyświetlać reklamy graficzne w aplikacjach mobilnych i witrynach przeznaczonych na komórki, ich rozmiar musi wynosić 300 x 50 pikseli.