Strategia marketingowa - wykorzystanie powieści w reklamie

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 19-10-2012 r.

Reklama w pierwszej kolejności kojarzy się z krótkimi spotem, który ma skutecznie wypromować konkretny produkt czy usługę. Czy zastanawiałeś się jednak kiedykolwiek nad tym, aby w promocji swojego towaru wykorzystać powieść? Jak mógłbyś skorzystać z tego gatunku literackiego podczas planowania strategii marketingowej własnej firmy?

Przekaz reklamowy nie musi być wcale zlepkiem argumentów, które mają przekonać odbiorcę do zakupu konkretnego produktu. A może zamiast potwierdzeń, że dana rzecz jest dokładnie tą, której potrzebuje Twój klient, warto mu przedstawić historię, która nie będzie pozornie wywierała na niego żadnego wpływu. Badania dowodzą, że opowieści narracyjne są w stanie wpłynąć na decyzję odbiorcy nawet w większym stopniu niż skonkretyzowany przekaz reklamowy.

Tradycyjne posty reklamowe, w których wymieniane są konkretne atuty danego produktu, wzbudzają w kliencie tzw. myślenie dywergencyjne. Klient, który widzi konkretne powody, dla których powinien zakupić daną rzecz, zaczyna je analizować. Zwykle odnosi je do swoich realnych potrzeb, co w praktyce może bardzo często prowadzić do rezygnacji z zakupu. Powiązanie komunikatu reklamowego z własnym doświadczeniem czy posiadanych schematów, które ma miejsce w tradycyjnej reklamie, nie we wszystkich przypadkach będzie skutkowało powodzeniem strategii marketingowej.

Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, kiedy produkt zostaje przedstawiony w formie opowieści. Brak jasnych sygnałów, dlaczego powinno się posiadać konkretny produkt, jak również kontakt z narracją sprawia, że odbiorca komunikatu nie angażuje się w myślenie krytyczne. Czytając powieść, klient jest pochłonięty przedstawioną historią. Nie zastanawia się nad tym, czy to co czyta, rzeczywiście ma odniesienie do jego rzeczywistego świata. Poziom sceptycznego nastawienia do produktu zostaje w ten sposób skutecznie zredukowany do minimum, co znacznie zwiększa szanse na pozyskanie zainteresowania i przychylności klienta.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25610 )
Array ( [docId] => 25610 )