Excel: Menu Wstążka nareszcie możesz dowolnie modyfikować

Autor: Gromulski Piotr
Data: 04-09-2012 r.

Użytkowników, którzy przesiedli się ze starszej wersji Excela na edycję 2007, spotkała niemiła niespodzianka. Pojawiło się nowe menu o nazwie Wstążka, którego niestety nie można było w zasadzie w ogóle modyfikować. W Excelu 2010 twórcy programu na szczęście usunęli tę niedogodność.

Kłopoty z personalizacją menu w Excelu 2007

Każda osoba często korzystająca z Excela, stara się dopasować menu programu w taki sposób, aby najczęściej używane polecenia były zawsze pod ręką. Niestety, do momentu ukazania się wydania 2010 w zasadzie jedyną możliwością personalizacji było dodawanie ikonek poleceń do paska Szybki dostęp. Możliwe było wprawdzie modyfikowanie plików XML na własną rękę, ale dla większości użytkowników ten sposób był po prostu za trudny.

W Excelu 2010 wszystko się zmieniło. Do zmiany układu poleceń w menu nie jest już potrzebna znajomość XML ani języka Visual Basic. Wszystko odbywa się intuicyjnie poprzez okno opcji Excela.

Dodawanie nowych elementów do Wstążki w Excelu 2010

Aby zmodyfikować układ poleceń/kart w menu, wykonaj następujące kroki:

  1. Kliknij kartę Plik i z wyświetlonej listy wybierz polecenie Opcje.
  2. Pojawi się okno dialogowe, w którym wskaż polecenie Dostosowywanie Wstążki.

 

Okno dostosowywania Wstążki możesz także wywołać w inny sposób. Dla niektórych osób znacznie wygodniejszy. A zatem kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu Wstążki i z menu podręcznego wybierz polecenie Dostosuj Wstążkę. Wyświetlone zostanie okno Opcje programu Excel otwarte na zakładce Dostosowywanie Wstążki.

Po lewej stronie widnieje lista dostępnych poleceń, a po prawej schemat aktualnego rozmieszczenia poleceń na Wstążce w formie drzewa z możliwością rozwijania poszczególnych gałęzi. Przy każdej karcie znajduje się przycisk opcji. Za jego pomocą określasz, czy dana karta będzie widoczna na Wstążce.

Aby np. dodać nową kartę:

  1. Zaznacz nazwę karty, za którą ma zostać wstawiona nowa.
  2. Kliknij u dołu okna przycisk Nowa karta. Pojawi się nowa pozycja o nazwie Nowa karta (Niestandardowa).
  3. Wprowadź jej nazwę za pomocą przycisku Zmień nazwę.

W analogiczny sposób zdefiniujesz nową grupę poleceń. Wewnątrz grupy możesz teraz umieszczać dowolne polecenia znajdujące się z lewej strony okna.


Zobacz także:

Gromulski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 34212 )
Array ( [docId] => 34212 )