Okaże się szczególnie przydatny dla osób, które intensywnie wykorzystują tabele przestawne i dostrzegają pewne ograniczenia w ich stosowaniu. Pozwala integrować ze sobą informacje pochodzące z wielu źródeł: baz danych, arkuszy kalkulacyjnych czy strumieniowych źródeł danych.
Nie można także pominąć faktu, że dodatek PowerPivot umożliwia publikowanie analiz w SharePoint 2010. W związku z tym zarządzanie i udostępnianie utworzonych raportów staje się proste i wygodne z poziomu całej firmy.
Narzędzie można bezpłatnie pobrać z oficjalnej witryny internetowej MS Office: http://office.microsoft.com. W wyszukiwarce wystarczy wpisać powerpivot. Dodatek jest przeznaczony tylko do Excela 2010.
Poniżej instrukcja instalacji krok po kroku:
- Na stronie MS Office odszukaj witrynę pobierania dodatku.
- Pobierz i zapisz pobierany plik na komputerze.
- Uruchom plik instalacyjny.
- Zostanie wyświetlone okno instalacji dodatku PowerPivot. Skorzystaj z przycisku Dalej.
- W kolejnym kroku pojawi się umowa licencyjna. Przeczytaj ją dokładnie, uaktywnij opcję Akceptuję warunki Umowy Licencyjnej i naciśnij przycisk Dalej.
- W następnym kroku możesz wprowadzić swoje dane personalne, np. imię i nazwisko czy firmę. Naciśnij przycisk Dalej.
- W ostatnim kroku instalatora wybierz Zainstaluj.
- Rozpocznie się instalacja dodatku PowerPivot. Po zakończeniu naciśnij przycisk Zakończ.
Po zainstalowaniu dodatku PowerPivot będzie on ładowany automatycznie przy każdym uruchomieniu programu Excel 2010, a na Wstążce pojawi się dodatkowa karta PowerPivot.