Excel: Nowe możliwości raportowania w Excelu 2010

Autor: Gromulski Piotr
Data: 12-07-2012 r.

Wszyscy użytkownicy Excela, którzy analizują duże zestawy danych, mają okazję uczynić swoją pracę łatwiejszą. A to wszystko dzięki udostępnieniu przez Microsoft nowego dodatku do Excela o nazwie PowerPivot.

Okaże się szczególnie przydatny dla osób, które intensywnie wykorzystują tabele przestawne i dostrzegają pewne ograniczenia w ich stosowaniu. Pozwala integrować ze sobą informacje pochodzące z wielu źródeł: baz danych, arkuszy kalkulacyjnych czy strumieniowych źródeł danych.

Nie można także pominąć faktu, że dodatek PowerPivot umożliwia publikowanie analiz w SharePoint 2010. W związku z tym zarządzanie i udostępnianie utworzonych raportów staje się proste i wygodne z poziomu całej firmy.

Narzędzie można bezpłatnie pobrać z oficjalnej witryny internetowej MS Office: http://office.microsoft.com. W wyszukiwarce wystarczy wpisać powerpivot. Dodatek jest przeznaczony tylko do Excela 2010.

Poniżej instrukcja instalacji krok po kroku:

  • Na stronie MS Office odszukaj witrynę pobierania dodatku.
  • Pobierz i zapisz pobierany plik na komputerze.
  • Uruchom plik instalacyjny.
  • Zostanie wyświetlone okno instalacji dodatku PowerPivot. Skorzystaj z przycisku Dalej.
  • W kolejnym kroku pojawi się umowa licencyjna. Przeczytaj ją dokładnie, uaktywnij opcję Akceptuję warunki Umowy Licencyjnej i naciśnij przycisk Dalej.
  • W następnym kroku możesz wprowadzić swoje dane personalne, np. imię i nazwisko czy firmę. Naciśnij przycisk Dalej.
  • W ostatnim kroku instalatora wybierz Zainstaluj.
  • Rozpocznie się instalacja dodatku PowerPivot. Po zakończeniu naciśnij przycisk Zakończ.

Po zainstalowaniu dodatku PowerPivot będzie on ładowany automatycznie przy każdym uruchomieniu programu Excel 2010, a na Wstążce pojawi się dodatkowa karta PowerPivot.

 

Aby wyłączyć dodatek:

  • Na karcie Plik wybierz przycisk Opcje.
  • W oknie dialogowym Opcje programu Excel przejdź do zakładki Dodatki.
  • W polu Zarządzaj wybierz pozycję Dodatki COM i naciśnij przycisk Przejdź.
  • W oknie dialogowym Dodatki COM usuń zaznaczenie w polu wyboru obok dodatku PowerPivot for Excel i naciśnij OK.

Od tego momentu karta z dodatkiem PowerPivot zniknie z menu Excela. W każdej chwili możesz to narzędzie znowu aktywować. Skorzystaj z tego samego okna, w którym wyłączyłeś dodatek.

Gromulski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 34161 )
Array ( [docId] => 34161 )