W przypadku przyznania ustalonego limitu liczby połączeń bądź kwoty za połączenia pracodawca może zobowiązać pracownika do naprawienia ewentualnej szkody, która powstanie w wyniku przekroczenia tego limitu. Jednakże aby zobowiązanie było skuteczne, należy przede wszystkim powiadomić pracownika o cenach połączeń i zasadach ich rozliczania przez operatora oraz wskazać, w jaki sposób pracownik może stale kontrolować koszty połączeń (sieci komórkowe świadczą usługę powiadamiania o liczbie minut wykorzystanych lub pozostałych do wykorzystania). W tych warunkach dopuszczalne będzie żądanie od pracownika podpisania zgody na potrącenie. Może on bowiem łatwo zorientować się, czy istnieje możliwość przekroczenia limitu oraz zapoznawać się z aktualnym obciążeniem rachunku, a zatem będzie istniała świadomość długu i możliwość jego kontrolowania.
Pracodawca może rozliczać pracowników:
- poprzez analizę bilingów i ustalenie, które konkretnie rozmowy były rozmowami prywatnymi – jest to jednak czasochłonne rozwiązanie, a w przypadku gdy pracownik musi się kontaktować np. z dużą ilością klientów, wychwycenie prywatnych połączeń może być wręcz niemożliwe do ustalenia,
- poprzez ustalenie określonego limitu połączeń (abonamentu).