Od 2009 roku w obowiązki dyrektora szkoły wpisuje się konieczność zapewnienia najmłodszym uczniom warunków do bezpiecznego przechowywania części podręczników i przyborów szkolnych. To rozwiązanie jest ważne dla uczniów i dla nauczycieli, którzy mają pewność, że dzieci będą miały na lekcji wszystkie potrzebne pomoce dydaktyczne. Szafki lub półki konieczne przede wszystkim w odniesieniu do dzieci objętych nauczaniem wczesnoszkolnym. Dyrektor szkoły musi zadbać, aby w salach, gdzie realizowane jest nauczanie zintegrowane znalazły się szafki lub półki.
Dyrektor szkoły nie może pobierać opłat za szafki
Dyrektor szkoły nie może wymagać od rodziców uiszczenia opłaty za szafki, ponieważ zgodnie z przepisami, to szkoła odpowiada za zrealizowanie wymogów określonych w rozporządzeniu (§ 4 rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach). Tego rodzaju opłaty mogą być uiszczane wyłącznie na zasadzie dobrowolności, a dyrektor szkoły musi zadbać, aby wszystkie dzieci przechowywały swoje rzeczy w takich samych warunkach.