Portale społecznościowe pomogą w promocji szkoły

Autor: Patryk Kuzior
Data: 09-07-2014 r.

Nie ma przeszkód prawnych, aby szkoła lub placówka prowadzona przez samorząd lokalny miała swój profil na portalu społecznościowym. Instytucje te mogą wykorzystywać social media do celów promocyjnych.

Placówki oświatowe wszelkiego typu mają prawo korzystać z usług powszechnie dostępnych, w tym także coraz popularniejszych usług świadczonych drogą elektroniczną. Usługi elektroniczne są w polskim prawie regulowane przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Usługi elektroniczne dostępne także szkołom

Zgodnie z art. 2 pkt 4 tej ustawy świadczenie usługi drogą elektroniczną to wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość) przez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej. Usługobiorcą może być osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną.

Skuteczne medium promocyjne

Usługami elektronicznymi są także te, które są związane z możliwością korzystania z social media, czyli portali społecznościowych, mikroblogów, komunikatorów itp. Za ich pośrednictwem może komunikować się także szkoła, ponieważ udostępnianie informacji na temat działalności, kreowanie swojego wizerunku jest działaniem zgodnym z prawem.

Patryk Kuzior, doktor prawa, wykładowca w Wyższej Szkole Finansów i Prawa w Bielsku-Białej

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 35278 )
Array ( [docId] => 35278 )