Wówczas jest to publiczna oferta sprzedaży akcji, czyli SPO (ang. Secondary Public Offer).
W obu przypadkach procedury są prawie identyczne. Przy SPO jednak główną motywacją jest chęć sprzedaży udziałów przez obecnych właścicieli innym inwestorom i tym samym możliwość zainkasowania zysku z posiadanych akcji.
Oczywiście konieczne jest tutaj złożenie prospektu emisyjnego w Komisji Nadzoru Finansowego. Następnie organizowane są zapisy dla inwestorów. Nie ma natomiast konieczności zarejestrowania papierów w sądzie. Wystarczy rejestr w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych i akcje mogą trafić na giełdę
Obie formy sprzedaży akcji mogą być ze sobą łączone. W sytuacji kiedy spółka zgłasza zapotrzebowanie na środki inwestycyjne, dochodzi do IPO. Jednocześnie niektórzy dotychczasowi udziałowcy mogą spieniężyć swoje akcje, organizując SPO.
Warto też wspomnieć, że firmy mają możliwość wielokrotnego emitowania akcji. W sytuacji, kiedy po pierwszej emisji i wykorzystaniu gotówki potrzebny jest kolejny zastrzyk finansowy, spółka może przeprowadzać kolejne emisje.
W tym ostatnim przypadku może dojść jednak do ograniczenia liczby potencjalnych nabywców. Aby nie doprowadzać do zbyt dużego rozproszenia udziałów, spółki często decydują się na wskazanie inwestorów, do których ma trafić oferta (np. do dotychczasowych posiadaczy akcji).