Podatki
Najnowszy e-book:
Zmiany w VAT od 1 września 2019 r. zestawienie zmian i praktyczne porady ekspertów
Kadry
10 najpopularniejszych zabaw w czasie wiejskiego wesela
ZUS i płace
10 najważniejszych zmian w wynagrodzeniach
Rachunkowość
Jak poprawić błędy w sprawozdaniu w formie elektronicznej
Firma
Rolnik w sądzie: Nie każdy wypadek jest wypadkiem przy pracy rolniczej
Oświata
Dialogues – Travelling / Dialogi – Podróżowanie
BHP i instalacje
Mierniki przydatne nie tylko elektrykowi
Transport
Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzenie towaru
Nieruchomości
Czy zbiornik na deszczówkę wymaga zezwolenia?
Ochrona zdrowia
Procedura udostępniania dokumentacji medycznej w placówce medycznej
Zamówienia publiczne
Oświadczenia i dokumenty w postępowaniach elektronicznych
Sektor publiczny
Nowe przepisy w zakresie sprawozdawczości budżetowej
Ochrona środowiska
Wszystko, co musisz wiedzieć o kontroli Wód Polskich
NGO
Zadania publiczne - praktyczne wskazówki, jak korzystać z nowych wzorów ofert i umów
Finanse osobiste
Triki inwestycyjne – najlepsze, sprawdzone, skuteczne
Prawo prywatne
Monitoring w organizacji a ochrona wizerunku – 20 praktycznych rozwiązaniach
Lifestyle
Najnowsze zmiany w prawie łowieckim
Opis usługi na paragonie może określać rodzaj zabiegu czy usługi w taki sposób, w jaki sama placówka medyczna określa je w swoim cenniku. Czy musi być jeszcze dokładnie i szczegółowo opisana cała procedura medyczna?Rozporządzenie ministra finansów z 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących w § 8 ust. 1 ...1455 »
Placówka, która nie weszła do sieci szpitali, powinna skierować pacjenta wpisanego u siebie na listę oczekujących do innego świadczeniodawcy, który będzie mógł go przejąć w celu kontynuowania oczekiwania na świadczenie zdrowotne. Po wydaniu pacjentom skierowań i zaświadczeń szpital powinien przekazać do oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia listy oczekujących na udzielenie ...1455 »
Otrzymaliśmy z sądu pismo zobowiązujące naszą placówkę do przesłania dokumentacji medycznej byłego pacjenta w związku z toczącym się postępowaniem przed ubezpieczycielem. Pacjent 4 lata temu leczył się u nas na alergię. Świadczenia sfinansował NFZ. Czy powinniśmy ponieść koszty związane z udostępnieniem dokumentacji na wezwanie sądu?Jeśli udostępnienie ma polegać na przedstawieniu ...1455 »
Nowelizacja Kodeksu postępowania karnego, ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, obowiązująca od 5 sierpnia 2016 roku zmieniła zakres tajemnicy lekarskiej. Ugruntuj swoją wiedzę na temat nowych uregulowań, które umożliwiają zwolnienie lekarza z obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej.Dotychczas obowiązek zachowania tajemnicy lekarskiej wiązał lekarza również po śmierci pacjenta. ...1455 »
Możliwość uzyskania wiadomości o określonym pacjencie może być ważna, gdy pacjent jest nieprzytomny, a rodzina jest zaniepokojona sytuacją zdrowotną chorego oraz rokowaniem. Kto wtedy może uzyskać informację o stanie zdrowia chorego?Ustawodawca przewidział, że w takich sytuacjach prawo do informacji przysługuje nie tylko podmiotom wskazanym przez pacjenta, ale także wymienionym w ...1455 »
Do placówki ochrony zdrowia trafia cudzoziemiec, który ma europejskie ubezpieczenie zdrowotne, ale nie posługuje się językiem polskim. Czy w takiej sytuacji możesz nie podjąć lub odstąpić od leczenia?Odmowa udzielenia świadczenia zdrowotnego w pewnych przypadkach może być uzasadniona koniecznością zapewnienia pacjentom właściwej dostępności do świadczeń oraz jakości ich wykonania. Skierowanie pacjenta ...1455 »
Rejestratorki medyczne czy informatycy, jako osoby niewykonujące zawodu medycznego, mają prawo do przetwarzania danych zawartych w dokumentacji medycznej, w niezbędnym i koniecznym do wykonania swoich obowiązków służbowych zakresie. Jak jednak wykonywać te czynności, aby dane wrażliwe pacjentów nie wyciekły?Będąc kierownikiem placówki medycznej musisz podjąć działania zapewniające, że osoby zaangażowane w ...1455 »
Budowanie relacji należy zacząć od skutecznej komunikacji i dołożenia starań, by usatysfakcjonować pacjenta czy partnera biznesowego. Skuteczna komunikacja z pacjentem to nie tylko zapewnienie fachowej porady, możliwości szybkiego dodzwonienia się do placówki, bez długiego oczekiwania na infolinii, ale kompetentna i sympatyczna obsługa rejestratorki oraz satysfakcjonująca usługa w gabinecie lekarskim czy ...1455 »
Rejestratorki, które dobrze wykonują swoje obowiązki i znają prawa pacjenta, to dziś podstawa funkcjonowania placówek medycznych. Dziś podpowiadamy, jak właściwie przygotować pracowników do pracy z pacjentami. Jeśli to zrobisz, zyskasz pewność, że spadnie liczba skarg pacjentów.Pacjent pojawia się w placówce medycznej najczęściej nie, gdy tego chce, ale gdy jest do ...1455 »
Pacjenci, którzy czekają na wizytę, często są wywoływani przez lekarza do gabinetu po nazwisku. Mogą je usłyszeć wtedy wszyscy inni pacjenci i osoby towarzyszące obecne w poczekalni. Sprawdź, czy taka praktyka jest zgodna z zasadami dotyczącymi ochrony danych osobowych.Za dane osobowe uważa się wszelkie informacje, które dotyczą zidentyfikowanej lub możliwej ...1455 »
Mazowiecki oddział wojewódzki NFZ uruchomił pilotaż systemu, który wysyła powiadomienia sms o zbliżającym się terminie wizyty. Dzięki tej usłudze pacjenci mogą łatwiej odwołać wizytę, a placówkom medycznym pozwoli to efektywnie wykorzystać czas pracy lekarzy, oszczędzi czas oraz zmniejszy stres innych oczekujących na przyjęcie. Placówki nie ponoszą w związku z tym ...1455 »
Najczęściej popełnianym błędem kierownictwa placówek medycznych jest brak zarządzeń w sprawie polityki medialnej. Gdy dojdzie do zdarzenia niepożądanego i pojawią się media, wówczas pracownicy nie wiedzą, jak się zachowywać i najczęściej rozmawiają z dziennikarzami. Tego rodzaju wypowiedzi mogą być dowodami, które pełnomocnicy pacjentów wykorzystają w sprawie przeciwko placówce.Kierownik placówki medycznej powinien – zanim dojdzie do ...1455 »
Zobacz więcej »
Wizyta fizjoterapeutyczna
Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.
2019 © Wiedza i Praktyka Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
/WiedzaiPraktyka /wip