Chodzi tu o szczególnie ważne dla inwestorów dane na temat działalności przedsiębiorstwa, jego otoczenia rynkowego, informacji finansowych, ale także planów strategicznych i harmonogramu wydatkowania środków finansowych ze sprzedaży akcji.
Inwestor musi dokładnie wiedzieć, na co firma przeznaczy środki pozyskane z emisji akcji i czy cele zawarte w strategii zaowocują odpowiednimi profitami w postaci wzrostu wyników finansowych spółki. Jednym słowem, dla nabywcy akcji najważniejsze jest, czy dzięki wzrostowi rynkowej wartości firmy będzie się mógł cieszyć również zwyżką cen posiadanych akcji.
Tutaj Komisja Nadzoru Finansowego odgrywa szczególną rolę. Jest bowiem organem, który ma za zadanie szczegółowo zbadać a następnie zweryfikować zgodność informacji podanych przez spółkę ze stanem rzeczywistym. W sytuacji, kiedy nie ma zastrzeżeń do przedsiębiorstwa i zawartych w prospekcie emisyjnym danych, spółka może śmiało ruszać po kapitał inwestorów.
I tu zaczyna się wyścig, mający na celu przekonanie jak największej liczby inwestorów, że zakup akcji tej właśnie firmy to strzał w dziesiątkę. Sposobów jest wiele – spotkania zarządu z potencjalnymi inwestorami, konferencje prasowe czy też reklamy w mediach.