Pierwszy z nich polega na przeprowadzeniu emisji w formie oferty prywatnej (tzw. private placement). Oferta jest wówczas kierowana do maksimum 99 inwestorów i charakteryzuje się uproszczoną ścieżką dopuszczeniową – co sprawia, że debiut następuje w dużo krótszym czasie, niż na rynku regulowanym.
W tym przypadku dopuszczenie odbywa się na podstawie krótkiego, prostego dokumentu informacyjnego, zatwierdzanego przez autoryzowanego doradcę.
Drugą opcją jest możliwość nabycia akcji przez inwestorów w sposób tradycyjny – znany już z rynku regulowanego – w ramach publicznej oferty. Spółka podlega wtedy takim samym procedurom dopuszczeniowym, jakie stosowane są na rynku regulowanym warszawskiej giełdy, wraz z koniecznością sporządzenia prospektu emisyjnego i zatwierdzenie go przez Komisję Nadzoru Finansowego.
Dla ofert do 2,5 mln euro rolę dokumentu informacyjnego może pełnić memorandum informacyjne, które również podlega kontroli KNF.
Na rynku NewConnect bardzo ważną rolę spełniają autoryzowani doradcy, a także animatorzy rynku (market maker). Jeżeli więc spółka zdecydowała się już na wprowadzenie akcji poprzez ofertę prywatną, możliwość realizacji tego zamiaru oraz gotowość do przeprowadzenia całego projektu ocenia niezależna firma, pełniąca rolę autoryzowanego doradcy (jest on wybierany przez spółkę ze specjalnej listy, wcześniej zatwierdzonej przez giełdę).