Dostęp do brytyjskiego rynku przewozów drogowych

Data: 09-01-2023 r.

Od 24 grudnia 2022 r. obowiązują przepisy dotyczące zasad dostępu do brytyjskiego rynku przewozów drogowych przewoźników pochodzących z Unii Europejskiej. Władze Wielkiej Brytanii zdecydowały o wprowadzeniu rozwiązań, które łagodzą skutki obowiązywania tych przepisów, poprzez wprowadzenie rozwiązań przejściowych. Będą one obowiązywały do 31 marca 2023 r. 

O nowych rozwiązaniach poinformowało Ministerstwo Transportu Wielkiej Brytanii. 

 

Ważne: Driver & Vehicle Standards Agency DVSA w okresie do 31 marca 2023 r. nie będzie stosować sankcji, w szczególności nie będzie nakładać kar pieniężnych. 

Przewoźnicy drogowi z Polski, jak wszyscy przewoźnicy z Unii Europejskiej będą otrzymywać jedynie pouczenia - w formie ustnej lub pisemnej - odnoszące się do naruszeń obowiązujących od 24 grudnia 2022 r. regulacji. 

W okresie przejściowym nie będą nakładane kary za naruszenie trzech zasad wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Transportu Zjednoczonego Królestwa nr 126/2022 "The Drivers’ Hours, Tachographs, International Road Haulage and Licensing of Operators (Amendment) Regulations 2022" z 26 listopada 2022 r., które weszły w życie z dniem 24.12.2022 r.:

1. zakaz wykonywania przez przewoźników z UE jednej operacji przewozu kabotażowego po wjeździe bez ładunku do Wlk. Brytanii (przewoźnicy z UE mają nadal możliwość wykonywania dwóch przewozów kabotażowych na terenie UK w ciągu 7 dni, po dostarczeniu ładunku w ruchu międzynarodowym);

2. zakazu wykonywania operacji transportu kombinowanego (niektórych rodzajów transportu intermodalnego, w którym towary są przewożone w tej samej jednostce ładunkowej lub pojeździe przy użyciu dwóch, lub więcej rodzajów transportu) na terenie Wlk. Brytanii przez przewoźników unijnych;

3. możliwości wykonywania przewozów między Wielką Brytanią a krajami trzecimi przez przewoźników z UE jedynie na podstawie zezwoleń EKMT.

Minister infrastruktury przyjął z wielkim zadowoleniem decyzję władz brytyjskich. Brak kar pieniężnych zmniejszy negatywne skutki nowych regulacji dla polskich przewoźników. Dzięki takiej zmianie będzie także im łatwiej wywiązać się z zawartych wcześniej długoterminowych umów i zachować ciągłość dostaw towarów. Resort podkreśla, że zmiana została wprowadzona m.in. na skutek interwencji ministerstwa. 

Źródło:

Informacja opublikowana na oficjalnej stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury - portal gov.pl

Oprac. red. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Obsługa tachografu

pobierz

Dokumentacja kadrowa kierowcy

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Niemiecka płaca minimalna

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 42556 )
Array ( [docId] => 42556 )