Alternatywne działania marketingowe w firmie

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 22-06-2012 r.

Marketing wirusowy jest specyficzną formą prowadzenia działań marketingowych. Wykorzystuje on klientów do rozpowszechniania konkretnych informacji na temat firmy wśród swoich znajomych i rodziny. Działanie takie przypomina rozprzestrzenianie się wirusa i jest podstawową strategią marketingową dla wielu firm na świecie.

Działając jak wirus

Marketing wirusowy, zwany także reklamą wirusową wymaga włączenia w procesy marketingowe klientów. W ten sposób dochodzi do rozprzestrzeniania się informacji, które dotyczą firmy, produktu lub usługi, a mogą budować pozytywny wizerunek marki. Wykorzystuje się nie tylko przekazywanie informacji z ust do ust. W dzisiejszym świecie, może być to ciekawa grafika, film lub plotka rozsyłana za pomocą internetu. W ten sposób w krótkim czasie firma może osiągnąć ogromną ilość użytkowników bez wielkich nakładów finansowych.

Mechanizm ten powinien być również znany firmom, które nie zamierzają z niego korzystać, ponieważ klienci przekazują sobie nie tylko pozytywne informacje, ale również negatywne. Przedsiębiorstwo, które nie dba należycie o swój wizerunek bardzo szybko może stracić setki potencjalnych i obecnych klientów.

Dodatkowe działania

Innym działaniem w ramach marketingu wirusowego jest stosowanie nietypowych zagrań reklamowych. Może być to np. dodawanie do produktu prezentów, którymi klient będzie chciał się podzielić z innymi osobami. Niedawno w taki sposób reklamowała się sieć telefonii komórkowej T-Mobile, umieszczając darmowe zestawy startowe z minutami w gazetach zawierających program telewizyjny. W ten sposób osoba niezainteresowana lub mająca już numer w tej sieci, mogła oddać kartę komuś innemu. Firma miała zatem szansę na zyskanie potencjalnych klientów i jednocześnie budowanie dobrego wizerunku przedsiębiorstwa.

Także wniknięcie pewnych sloganów lub fraz z reklam do mowy potocznej stanowi przykład marketingu wirusowego, na przykład popularne „no to Frugo”, „takie rzeczy tylko w Erze” itd. Są one bezpośrednio kojarzone z daną marką i mogą być czynnikiem, który wpłynie na zainteresowanie się przez klienta ofertą firmy.

Programy partnerskie stosowane przez różne przedsiębiorstwa również wliczają się w marketing wirusowy np. oferowanie bonusów lub prezentów za polecanie produktów bądź usług znajomym. Są to działania, które w porównaniu do tradycyjnych sposobów marketingowych kosztują niewiele, a ich skuteczność może być wyższa.

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25570 )
Array ( [docId] => 25570 )

Array ( [docId] => 25570 )