Aplikacja mobilna jako forma reklamy

Autor: Valeeva Anna
Data: 29-06-2012 r.

Aplikacje mobilne często mogą służyć jako forma reklamy dedykowana danemu produktowi lub marce. Co prawda przygotowanie takiej aplikacji (użytkowej lub gry) niesie za sobą większe, niż w przypadku standardowej formy reklamowej koszty, jednak jej zalety mogą to klientowi zrekompensować.

Cel aplikacji mobilnej

Dużą zaletą aplikacji mobilnych jest zaangażowanie potencjalnego klienta. Zwykle najważniejsze jest to, żeby zachęcała do wielokrotnego użytku a tym samym trafiała z przekazem reklamowym w niej zawartym.

Dodatkowo, jeśli aplikacja przypadnie użytkownikowi do gustu, to sam będzie ją polecał znajomym i dzięki temu zyska ona na popularności bez dodatkowych kosztów na reklamę.

Reklama w aplikacji mobilnej jest jeszcze stosunkowo nową formą pozyskiwania klientów, więc nie ma dokładnych danych, jeśli chodzi o to ilu użytkowników może korzystać z takich form reklamy i jaki ma ona wpływ na postrzeganie reklamowanego produktu.

Koszty stworzenia aplikacji mobilnej

Koszty stworzenia dobrej aplikacji są różne, jej cena jest uzależniona od poziomu skomplikowania samej aplikacji i zawartych w niech funkcjonalności. Aplikacje tworzy się zazwyczaj na platformę iOS oraz Android. Pierwszy system operacyjny cechuje lepszy marketing, a drugi ma większy zasięg.

Tworzenie aplikacji mobilnej

Dla stworzenia ciekawej aplikacji warto zatrudnić zespół specjalistów znających się na technologii, językach programowania, grafików, administratorów, którzy będą dbali o całokształt finalnego produktu.

Pamiętajmy o głównych zasadach, które pomogą stworzyć nieinwazyjną formę promocji. Nasza reklama nie powinna utrudniać korzystania z urządzenia mobilnego, powinna być odpowiednio dobrana i dostarczać cenny dla użytkownika kontent bądź też służyć jako rozrywka, umożliwiać interakcję z promowanym produktem.

Często się mówi, że "Content is the King" - w przypadku reklamy na smartfony ta zasada również obowiązuje. Zawartość aplikacji powinna być dopasowana do grupy docelowej i zawierać wartość dodaną, a wykorzystywana technologia powinna ułatwić życie użytkownika - dzięki temu powróci on jeszcze nieraz do naszej aplikacji.

Valeeva Anna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25593 )
Array ( [docId] => 25593 )

Array ( [docId] => 25593 )