Computer Assisted Web Interview to metoda badania rynku opierająca się na ankietach internetowych. Jej wiarygodność zawdzięczamy skrupulatnemu doborowi grupy respondentów. To właśnie sprawna selekcja i możliwość udzielenia wszystkich odpowiedzi w najdogodniejszych warunkach sprawia, że ankiety online zyskują przewagę nad tradycyjnymi. Dodatkowo system błyskawicznie podaje wyniki badań. CAWI jest dziś jedną z najchętniej wybieranych metod badania opinii niezbędnych do celów naukowych oraz marketingowych.
Badania CAWI - czy warto w nie inwestować?
Na podstawie ankiet możesz zyskać rzetelną wiedzę o potrzebach swoich klientów. Sprawdź, jak się do tego celu sprawdza metoda CAWI.
Czym są badania CAWI?
Dlaczego warto korzystać z metody CAWI?
Badania internetowe to przede wszystkim niezwykła wygoda zarówno dla zleceniodawców, jak i osób wypełniających ankiety. Nie wymaga drukowania kart, zatrudniania ankieterów, którzy nawiążą bezpośredni kontakt z respondentami, a potem podsumowywania wyników. System internetowy większość pracy wykonuje samodzielnie. Jest w stanie w krótkim czasie dotrzeć do bardzo szerokiej grupy badanych, nawet jeśli są rozproszeni geograficznie. Precyzyjnie selekcjonuje osoby pasujące do określonego profilu. Rezultaty ankiety przeliczane są automatycznie i niezwykle szybko.
System wybiera, do kogo należy wysłać kwestionariusz ankiety, na podstawie danych o respondentach. Dzięki temu może znaleźć grupę w adekwatnym wieku, o określonym statusie społecznym, rodzinnym, zawodowym itp.
Wykorzystując platformę, która pomoże Ci przeprowadzić badania CAWI, zapłacisz zdecydowanie mniej, niż gdyby trzeba było zatrudnić odpowiednią liczbę ankieterów i wydrukować wszystkie ankiety. Badania online są nie tylko tańsze, ale jednocześnie korzystne z punktu widzenia ekologii.
Szeroki zasięg, szybkość oraz niska cena to nie wszystkie zalety metody CAWI. Warto zauważyć ogromny komfort uczestnictwa w badaniach. Respondenci chętnie udzielają odpowiedzi na pytania, gdy mogą to zrobić w dogodnym momencie z własnego komputera, tabletu lub telefonu. Dodatkowo pełna anonimowość pozwala na podanie wyłącznie rzetelnych odpowiedzi.
Dzięki badaniom CAWI dowiesz się, jak usprawnić swoje usługi, jak ulepszyć produkt oraz jakie są potrzeby Twoich klientów.
