Błędy we współpracy z agencją interaktywną

Data: 02-12-2012 r.

Zbudowanie skutecznej strategii e-marketingu, a następnie jej przeprowadzenie, wymaga solidnej wiedzy i doświadczenia. Zwykle więc przedsiębiorcy zlecają to zadanie wybranej agencji interaktywnej. Czego unikać, by współpraca była zadowalająca.

Przedsiębiorca chcący zaistnieć w Internecie, ma do wyboru 3 możliwości: pozyskać niezbędne kompetencje, które pozwolą mu samodzielnie przeprowadzić kampanię reklamową w sieci, włączyć do własnego zespołu specjalistów znających się na rzeczy lub zlecić tę pracę zewnętrznym fachowcom.

Załóżmy, że wybiera opcję trzecią. Bada grunt i wreszcie decyduje się na jedną spośród kilku najlepszych agencji interaktywnych. Wysyła zapytanie ofertowe. Otrzymuje odpowiedź. Umawia się i jedzie na spotkanie. Zwykle ma sprecyzowane własne oczekiwania, jednak czy wie, czego oczekuje od niego agencja interaktywna, by współpraca układała się pomyślnie?

Tego trzeba unikać

Specjaliści z agencji they.pl opracowali zbiór pięciu najczęściej pojawiających się błędów po stronie klientów, którzy zamawiają kampanie e-marketingowe. Są to:

Brak informacji o firmie i produkcie – warto odpowiedzieć agencji interaktywnej na następujące pytania: Jaki jest profil działalności Twojej firmy? Co sprzedajesz? Za ile? Jaki jest Twój produkt? Czym różni się od konkurencji? Jak wygląda rynek, na którym działasz? Jak duża jest Twoja firma?;

Niesprecyzowane cele kampanii – aby móc wywiązać się ze zlecenia, agencja interaktywna musi mieć postawione przez klienta założenia; dlatego warto podać jej informacje: Jaki jest Twój cel? Czy chcesz zdobyć nowych klientów, a może podtrzymać relację z obecnymi? Edukować rynek? Utrzymać pozycję lidera? Zwiększyć rentowność? Zwiększyć satysfakcję klientów z Twojej usługi? Co z powyższego katalogu jest dla Ciebie najważniejsze, a co najmniej?;

Niesłuchanie rad – dobra agencja interaktywna nie tylko prawi przedsiębiorcy komplementy, ale również wytyka mu błędy, gdy na przykład z jej badania rynku wynikają dane sprzeczne z założeniami klienta; przedsiębiorcy nie powinni się wówczas obrażać, ale otworzyć się na konstruktywne uwagi i przekuć je w sukces; natomiast jeśli nie padną żadne tego typu stwierdzenia, można samemu dopytać np. czy z wiedzy i doświadczenia agencji interaktywnej wynikają dodatkowe fakty, które należy uwzględnić w dokonanych założeniach;

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25611 )
Array ( [docId] => 25611 )

Array ( [docId] => 25611 )