Czym jest monitoring
Monitoring mediów polega na wyszukiwaniu, selekcjonowaniu, przetwarzaniu oraz analizowaniu wszystkich informacji na temat firmy oraz prowadzonych przez nią działań public relations ukazujących się w mediach. Biorąc pod uwagę rodzaj środku masowego przekazu wyróżnia się monitoring prasy, telewizji, radia, Internetu oraz agencji prasowych.
Korzyści
Korzystanie z monitoringu mediów jest bardzo ważnym elementem działalności firmy. Umożliwia pozyskiwanie informacji o tym, jak postrzegana jest twoja firma, co i w jaki sposób się o niej mówi, ile razy jest wymieniana lub pokazywana w środkach masowego przekazu. Pomaga również podjąć decyzję o wyborze mediów, które będą najefektywniejszym miejscem do powadzenia kampanii reklamowych oraz zorientować się jakie tematy i zagadnienia związane z firmą, jej produktami lub usługami są najczęściej poruszane.
Monitoring mediów pozwala także firmie być na bieżąco z nowymi trendami, przez co zyskuje ona przewagę nad konkurencją oraz pozwala z pewnym wyprzedzeniem pozyskiwać informacje na temat sytuacji kryzysowej np. burzenie pozytywnego wizerunku firmy i szybko na nią reagować. Informacje pozyskiwane za pośrednictwem monitoringu są również źródłem wiedzy na temat obecnych i potencjalnych klientów, osób i firm współpracujących z przedsiębiorstwem.