Czy warto korzystać z monitoringu mediów

Autor: Stwora Sylwia
Data: 30-05-2012 r.

Dzięki monitoringowi mediów firma może śledzić bieżące informacje dotyczące rynku i branży, w której działa. Dostaje również wiadomość zwrotną na temat swojego wizerunku oraz efektywności prowadzonych działań marketingowych.

Czym jest monitoring

Monitoring mediów polega na wyszukiwaniu, selekcjonowaniu, przetwarzaniu oraz analizowaniu wszystkich informacji na temat firmy oraz prowadzonych przez nią działań public relations ukazujących się w mediach. Biorąc pod uwagę rodzaj środku masowego przekazu wyróżnia się monitoring prasy, telewizji, radia, Internetu oraz agencji prasowych.

Korzyści

Korzystanie z monitoringu mediów jest bardzo ważnym elementem działalności firmy. Umożliwia pozyskiwanie informacji o tym, jak postrzegana jest twoja firma, co i w jaki sposób się o niej mówi, ile razy jest wymieniana lub pokazywana w środkach masowego przekazu. Pomaga również podjąć decyzję o wyborze mediów, które będą najefektywniejszym miejscem do powadzenia kampanii reklamowych oraz zorientować się jakie tematy i zagadnienia związane z firmą, jej produktami lub usługami są najczęściej poruszane.

Monitoring mediów pozwala także firmie być na bieżąco z nowymi trendami, przez co zyskuje ona przewagę nad konkurencją oraz pozwala z pewnym wyprzedzeniem pozyskiwać informacje na temat sytuacji kryzysowej np. burzenie pozytywnego wizerunku firmy i szybko na nią reagować. Informacje pozyskiwane za pośrednictwem monitoringu są również źródłem wiedzy na temat obecnych i potencjalnych klientów, osób i firm współpracujących z przedsiębiorstwem.

Istotną informacją jest fakt, że według badań przeprowadzonych przez branżowy portal Proto.pl, raporty z monitoringu mediów są najczęściej wymienianym przez praktyków PR narzędziem wykorzystywanym do oceny efektywności przekazów przy użyciu mediów. Korzysta z nich prawie 98 proc. pracowników branży public relations.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Małgorzata Suchecka

    al. Grunwaldzka 472D Lokal 1 Olivia Business Centre, Olivia Six (13. piętro), 80-309 Gdańsk

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25529 )
Array ( [docId] => 25529 )

Array ( [docId] => 25529 )