Czym jest Affinity Index

Autor: Valeeva Anna
Data: 05-06-2012 r.

Affinty Index (z ang. współczynnik powinowactwa) stosowany jest do określenia stopnia dopasowania danego nośnika reklamy do grupy docelowej. Wyrażany jest w procentach. Oblicza się go jako iloraz ratingu dla grupy celowej przez rating dla całej populacji.

Czemu służy Affinity Index

Czynnik ten jest przydatny w ocenie skuteczności naszej reklamy i skierowaniu jej do odpowiedniej grupy docelowej. Dla przykładu, serwisy o tematyce motoryzacyjnej są częściej odwiedzane przez mężczyzn niż przez kobiety. Może to oznaczać, że w odniesieniu do mężczyzn dopasowanie serwisu wynosi przykładowo 135, a w stosunku do grupy kobiet 55.

Możemy wywnioskować i utwierdzić się w przekonaniu, że dany serwis upatruje grupy docelowej w mężczyznach. Wskaźnik affinity odgrywa ogromną rolę podczas doboru witryn dla naszej kampanii. Bez użycia go, mogłoby się wydawać, że serwis o motoryzacji może wyróżniać się niższym wskaźnikiem niż serwis o tematyce typowo męskich sportów czy serwis o winach.

Obliczenia

Podczas planowania oraz doboru mediów warto wiedzieć, że wielkie portale ze względu na swój zasięg, osiągają affinity index wahające się w przedziale 100 +/- 5%, natomiast mniejsze serwisy charakteryzują się większymi odchyleniami.

Affinity index możemy obliczyć również dla poszczególnych części serwisu. Takie obliczenia oraz dopasowanie naszej kampanii jest kluczowe, gdyż stanowi element strategii i taktycznych działań promocyjnych.

Valeeva Anna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25546 )
Array ( [docId] => 25546 )

Array ( [docId] => 25546 )