Czym jest marketing internetowy

Autor: Stwora Sylwia
Data: 10-06-2012 r.

Internet to medium, z którym na co dzień styczność mają miliony użytkowników. Poszukują oni tutaj nie tylko informacji czy rozrywki. Coraz częściej w sieci robimy zakupy. Dlatego firmy przenoszą działania marketingowe do wirtualnej rzeczywistości. Przedsiębiorstwa dążą do osiągnięcia maksymalnej wielkości sprzedaży produktów i usług poprzez oferowanie ich za pomocą marketingu internetowego.

Charakterystyka marketingu internetowego

Marketing internetowy pozwala dotrzeć nie tylko do grup klientów, ale także potężnej grupy potencjalnych nabywców oferowanego produktu lub usługi. Ze względu na to, że z internetu korzystają ludzie w niemal wszystkich miejscach na ziemi, działań reklamowych w tym medium nie ogranicza ani czas, ani miejsce.

Działania online nie dotyczą tylko i wyłącznie sprzedaży. W skład wchodzi także reklama i promocja, budowanie lub utrwalanie wizerunku marki, prowadzenie badań marketingowych oraz obsługa konsumenta.

Narzędzia i techniki marketingu internetowego

Marketing online posługuje się takimi narzędziami, jak: strona internetowa, wirtualne sklepy (e-commerce), poczta elektroniczna (newslettery i mailingi), reklamy kontekstowe, bannerowe i interaktywne. Wykorzystuje się także marketing wyszukiwarek SEO, marketing wirusowy, blogi, buzz marketing, czyli marketing szeptany, programy lojalnościowe, biuletyny elektroniczne oraz affiliate marketing.

Dzięki swoim narzędziom, marketing internetowy pozwala firmie zbierać dane klientów bieżących oraz potencjalnych i tworzyć ich bazę.

Wszechobecna reklama

Najpopularniejszym narzędziem marketingu internetowego jest reklama online. Wyróżnić tu można „skyscraper”, czyli reklamę, która zajmuje dużą powierzchnię na stronie, „expanding” czyli reklamę, która w trakcie oglądania strony zmienia swój rozmiar oraz floating czyli „pływające” reklamy.

Coraz częściej firmy korzystają też z reklamy wideo, która zwykle prezentuje krótki filmik promocyjny danej marki czy firmy. Powszechnie używanym rodzajem reklamy jest „pop – up” czyli okno, które otwiera się po wejściu na daną stronę.

Prowadzenie działań marketingowych online daje firmie szerokie spektrum możliwości dotarcia do klienta, pozyskania informacji o ich potrzebach i oczekiwaniach.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25549 )
Array ( [docId] => 25549 )

Array ( [docId] => 25549 )