Definicja marketingu mobilnego
Mobilny marketing to ogół działań marketingowych, które wykorzystują bezprzewodowe urządzenia komunikacyjne, takie jak telefon komórkowy, tablet, komunikator czy urządzenie PDA (palmtop) do tworzenia relacji z klientem. Najczęściej posługuje się telefonami komórkowymi. Wynika to z faktu, że obecnie są one w posiadaniu prawie 4 miliardów osób.
Początki rozwoju marketingu mobilnego sięgają pierwszej dekady XXI wieku i związane są z upowszechnieniem się SMS-ów na terenie Europy oraz Azji.
Cechy charakterystyczne marketingu mobilnego
Marketing mobilny opiera się na bezpośrednim kontakcie z konsumentem poprzez precyzyjnie adresowane komunikaty i przekazy reklamowe. Gwarancją jest tutaj natychmiastowe dotarcie do klienta w dowolnym miejscu i o dowolnej porze oraz wystąpienie reakcji z jego strony, w postaci wiadomości SMS lub MMS, pobrania aplikacji, zakupu usługi czy przeglądania odpowiednich stron WWW.
Marketing mobilny buduje również u konsumenta przekonanie o otwartości firmy oraz jej podążaniu z duchem nowoczesności. Istotne jest również dotarcie do dużej liczby osób przy relatywnie niskim budżecie. Wykorzystanie mobilnych urządzeń do promocji przynosi wymierne efekty w postaci budowania bazy danych potencjalnych klientów oraz pozwala na bieżąco monitorować działania.