Czym jest marketing szeptany (buzz marketing)

Autor: Stwora Sylwia
Data: 11-06-2012 r.

Niezmiennie pierwszym źródłem informacji i opinii na temat produktu jest dla nas drugi człowiek. Szybciej dokonamy zakupu pod wpływem pozytywnej opinii znajomego niż po obejrzeniu reklamy telewizyjnej. O sile i szybkości działania "poczty pantoflowej" niejedna osoba, firma czy instytucja mogła się przekonać, dlatego ten kanał komunikacji stał się istotą marketingu szeptanego.

Definicja marketingu szeptanego

Marketing szeptany inaczej buzz marketing lub marketing plotki to zespół działań reklamowych i promocyjnych mających na celu wywołanie u klientów danej firmy pozytywnych rekomendacji na temat oferowanego produktu lub usługi. Najlepszym przykładem tej formy marketingu jest rozmowa face to face, w trakcie której zostaje polecony nam konkretny produkt lub usługa.

Marketing szeptany w internecie

Coraz częściej marketing szeptany, obok kontaktu face to face, stawia na działania w internecie. Materiały promocyjne często opatrzone są dodatkowo opiniami innych internautów, którzy wypróbowali dany produkt lub skorzystali z usługi i są z tego powodu zadowoleni.

Dobrze widać to na przykładzie różnorodnych programów odchudzających rekomendowanych przez bezpośrednich użytkowników, którym udało się zrzucić zbędne kilogramy i teraz ich opinie mają posłużyć do pozyskania kolejnych klientów.

Istotę marketingu szeptanego oddaje również kampania związana z pojawieniem się pierwszego serwisu społecznościowego w Polsce, którym było „Grono”. Aby stać się częścią społeczności tego portalu trzeba było otrzymać zaproszenie od już zapisanej osoby. Ten ograniczony dostęp do całkiem nowego produktu spowodował, że o serwisie mówiono między sobą. Widać to było po szybkim wzroście liczby użytkowników. Pierwsze zaproszenia autorzy „Grona” wysłali swoim znajomym. Po roku z serwisu korzystało już ponad 20 tys. osób.

Buzz marketing daje ludziom powody do rozmawiania o marce, produktach i usługach oraz umożliwia im nawiązanie takiej konwersacji.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25556 )
Array ( [docId] => 25556 )

Array ( [docId] => 25556 )