Nisza rynkowa
Rynek niszowy pozwala bardzo dobrze poznać wymagania i zapotrzebowania klientów. Firma może wypracować z nimi silne powiązania, a nawet pozwolić im na wpływ na produkt lub usługę. W niszy mogą pojawić się też problemy takie jak np. ograniczenie skali działania, nagłe pojawienie się silnej konkurencji czy też zmiana wymagań klientów.
Najważniejsze znaczenie dla przedsiębiorstwa ma pojemność rynku niszowego. Musi on zapewnić firmie zysk. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że działanie w niszy pozwala stać się wysoko wyspecjalizowanym przedsiębiorstwem i często monopolistą tego małego rynku. Spowodowane jest to niejednokrotnie brakiem konkurencji lub jej mało zdecydowanymi działaniami. Sprawia to, że przedsiębiorstwo może oferować usługi lub produkty za cenny wyższe od mniej wyspecjalizowanej konkurencji. Wypracowanie dobrych relacji z klientami zwiększy ich lojalność i chęć do płacenia więcej. Dlatego też należy mieć to na uwadze określając pojemność rynku, aby nie podjąć pochopnej decyzji o rezygnacji z działania na nim.