Czym jest NPRS
Net PR Synergy to całokształt działań i praktyk, których celem jest zwiększenie świadomości marki wśród internautów. Polega na zarządzaniu artykułami prasowymi i materiałami promocyjnymi, znajdującymi się w sieci poprzez ich aktywne pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek internetowych (SERP – Search Engine Resultats Page) za pomocą SEO (Search Engine Optimization), czyli narzędzi pozycjonowania.
Efektem Net PR Synergy jest pozytywny wizerunek firmy, jej widoczność w wirtualnym świecie oraz osiąganie przewagi nad konkurentami. NPRS ma zwiększać skuteczność tradycyjnej kampanii PR i e-PR oraz wzmacniać efektywność ukazywania się materiałów prasowych w sieci, promować pozytywne teksty o firmie oraz być narzędziem wsparcia dla zarządzania kryzysowego.
Pojęcie po raz pierwszy zostało użyte przez Wiktora W. Kammer z Times Square Public Relations Agency, w czasie konferencji „Branża SEO/SEM w Polsce i na Świecie”, która miała miejsce 13 września 2008 roku w Łodzi.
Jak działa Net PR Synergy
Na Net PR Synergy składają się dwa etapy działania. Po pierwsze – szukanie w sieci artykułów, materiałów promocyjnych, opinii, komentarzy na temat firmy, które mają pozytywny wydźwięk. W przypadku kiedy takich treści nie ma, PR-owcy powinni je stworzyć. Drugim etapem jest praca pozycjonerów, która polega na takim pozycjonowaniu publikacji z nazwą firmy i frazami z nią pokrewnymi, aby treści te wyskakiwały w pierwszej i drugiej dziesiątce wyników wyszukiwania informacji na temat działalności.