Czym jest NPRS (Net PR Synergy)

Autor: Stwora Sylwia
Data: 27-05-2012 r.

NPRS, czyli Net Public Relation Synergy stał się jednym z najlepszych sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie. Pomaga nie tylko promować ją i wyróżniać w sieci, ale przede wszystkim prowadzi selekcję informacji na temat prowadzonej działalności.

Czym jest NPRS

Net PR Synergy to całokształt działań i praktyk, których celem jest zwiększenie świadomości marki wśród internautów. Polega na zarządzaniu artykułami prasowymi i materiałami promocyjnymi, znajdującymi się w sieci poprzez ich aktywne pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek internetowych (SERP – Search Engine Resultats Page) za pomocą SEO (Search Engine Optimization), czyli narzędzi pozycjonowania.

Efektem Net PR Synergy jest pozytywny wizerunek firmy, jej widoczność w wirtualnym świecie oraz osiąganie przewagi nad konkurentami. NPRS ma zwiększać skuteczność tradycyjnej kampanii PR i e-PR oraz wzmacniać efektywność ukazywania się materiałów prasowych w sieci, promować pozytywne teksty o firmie oraz być narzędziem wsparcia dla zarządzania kryzysowego.

Pojęcie po raz pierwszy zostało użyte przez Wiktora W. Kammer z Times Square Public Relations Agency, w czasie konferencji „Branża SEO/SEM w Polsce i na Świecie”, która miała miejsce 13 września 2008 roku w Łodzi.

Jak działa Net PR Synergy

Na Net PR Synergy składają się dwa etapy działania. Po pierwsze – szukanie w sieci artykułów, materiałów promocyjnych, opinii, komentarzy na temat firmy, które mają pozytywny wydźwięk. W przypadku kiedy takich treści nie ma, PR-owcy powinni je stworzyć. Drugim etapem jest praca pozycjonerów, która polega na takim pozycjonowaniu publikacji z nazwą firmy i frazami z nią pokrewnymi, aby treści te wyskakiwały w pierwszej i drugiej dziesiątce wyników wyszukiwania informacji na temat działalności.

 

Net PR Synegry doskonale sprawdza się w czasie sytuacji kryzysowej, np. wpadce firmy lub w walce z tzw. brudnym PR-em, czyli działaniami mającymi na celu oczernianie firmy przez konkurencję. Dzięki NPRS negatywne opinie na temat przedsiębiorstwa zostaną przesunięte na dalekie miejsca, a internauci podczas wyszukiwania treści na temat firmy zobaczą te pochlebne.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25501 )
Array ( [docId] => 25501 )