Czym jest USP produktu

Autor: Valeeva Anna
Data: 29-06-2012 r.

USP (unique selling proposition) – dosłownie tłumacząc, unikalna propozycja sprzedaży inaczej mówiąc jest jest to zespół unikalnych cech, które wyróżniają nasz produkt lub usługę od innych, konkurencyjnych ofert.

Wiedza o unikalności naszego produktu jest jedną z fundamentalnych podstaw sukcesu w sprzedaży. Od tego zależy, czy wygramy z konkurencją, czy sprzedamy nasze produkty i czy umocnimy naszą pozycję na rynku.

Pojęcie USP

Produkt powinien posiadać cechy, które wyróżniają go na tle konkurencji i przyciągają nowych klientów. Powinniśmy poświęcić czas i określić USP naszego produktu bądź usługi. Bez tego żadne techniki sprzedażowe nie przyniosą zamierzonego efektu. Nie możemy sprzedawać czegoś, czego wartości nie znamy.

Jeżeli mamy problemy ze zdefiniowaniem USP to możemy zwrócić się z zapytaniem do naszych stałych klientów. Pytania typu „dlaczego wybierasz mój produkt?” pomogą naszym kontrahentom ze swojej perspektywy opisać nasz towar. My, jako sprzedawca obcujemy na co dzień z naszym produktem i możemy nie dostrzegać wszystkich jego cech.

Możemy sami też spróbować określić USP, np. na chwilę stawiając się na miejscu klienta i próbując odpowiedzieć sobie na pytanie: „czym ten produkt się wyróżnia i co takiego ma w sobie co może mnie zainteresować?”. Na podstawie tych odpowiedzi możemy zbudować dobre i trwałe USP.

Przykłady USP

Dla przykładu, jeżeli hasło reklamowe naszego zakładu fryzjerskiego brzmi: „Ostrzyżemy Cię w 20 minut albo sami zapłacimy za Twoja fryzurę” . Natomiast hasło typu „Ostrzyżemy Cię w 20 min” już nie wywołuje tyle emocji co wersja pierwsza.

W branży samochodowej szczególnie jest uwidocznione USP – pierwsze skojarzenie, jeśli myślimy o marce Volvo to bezpieczny samochód, a pierwsze skojarzenie z Toyotą to niezawodność. Produkty Apple to design i przemyślane funkcjonalności oraz innowacyjne rozwiązania.

Brandy z dobrze określonym USP stają się rozpoznawalne dzięki temu, że zaspokajają konkretne potrzeby swoich klientów. W swojej długofalowej relacji zdobywają nieograniczone i niepodważalne zaufanie klientów. Dzięki USP są kojarzone i wyróżniane pośród bardzo podobnych usług lub produktów.

Valeeva Anna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25592 )
Array ( [docId] => 25592 )

Array ( [docId] => 25592 )