Wiedza o unikalności naszego produktu jest jedną z fundamentalnych podstaw sukcesu w sprzedaży. Od tego zależy, czy wygramy z konkurencją, czy sprzedamy nasze produkty i czy umocnimy naszą pozycję na rynku.
Pojęcie USP
Produkt powinien posiadać cechy, które wyróżniają go na tle konkurencji i przyciągają nowych klientów. Powinniśmy poświęcić czas i określić USP naszego produktu bądź usługi. Bez tego żadne techniki sprzedażowe nie przyniosą zamierzonego efektu. Nie możemy sprzedawać czegoś, czego wartości nie znamy.
Jeżeli mamy problemy ze zdefiniowaniem USP to możemy zwrócić się z zapytaniem do naszych stałych klientów. Pytania typu „dlaczego wybierasz mój produkt?” pomogą naszym kontrahentom ze swojej perspektywy opisać nasz towar. My, jako sprzedawca obcujemy na co dzień z naszym produktem i możemy nie dostrzegać wszystkich jego cech.
Możemy sami też spróbować określić USP, np. na chwilę stawiając się na miejscu klienta i próbując odpowiedzieć sobie na pytanie: „czym ten produkt się wyróżnia i co takiego ma w sobie co może mnie zainteresować?”. Na podstawie tych odpowiedzi możemy zbudować dobre i trwałe USP.