Dlaczego należy docenić marketing bezpośredni

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 15-05-2012 r.

Marketing bezpośredni istnieje od dawna. Mogłoby się wydawać, że w epoce wszędobylskiego internetu, ta forma reklamy może być nieskuteczna. Jednak może warto docenić marketing bezpośredni i wykorzystywać go w promocji swojej firmy?

Tradycyjna forma marketingu bezpośredniego

Tradycyjną formą marketingu bezpośredniego są różnego rodzaju wysyłki pocztowe bądź telemarketing. Bezpośrednie docieranie do klienta poprzez spersonalizowaną wysyłkę bądź kontakt konsultanta daje klientowi wyraźny sygnał, że dana firma chce zdobyć jego zaufanie.

Wprawdzie tradycyjne formy marketingu bezpośredniego wiążą się z pewnymi kosztami, jakie musi ponieść konkretne przedsiębiorstwo (koszt przygotowania folderu, koszt utrzymania call center itd.). Jednak bezpośrednie dotarcie do klienta zwiększy moc przekazywanej informacji reklamowej. Poza tym zwracając się do konkretnego klienta, przykuwasz jego uwagę, a tym samym wzbudzasz jego zainteresowanie prezentowaną ofertą.

Marketing bezpośredni bardziej nowoczesny

Jednak marketing bezpośredni nie dotyczy jedynie pocztowej czy telefonicznej formy komunikacji z potencjalnym klientem. Coraz częściej ta metoda działania zostaje przenoszona na grunt internetowy. Najbardziej popularną formą marketingu bezpośredniego w sieci jest e-mailing. Oferty reklamowe udostępniane tym kanałem coraz rzadziej przypominają bezwartościowy spam.

Obecny e-mail marketing to ściśle przemyślana strategia w pełni przystosowana do konkretnej grupy klientów. Przesyłane oferty nie są propozycjami dla wszystkich, lecz dla wybranej, konkretnie stargetowanej grupy odbiorców. Natomiast sam przekaz nie jest jedynie reklamową pożywką, lecz solidnie przemyślanym i – co najważniejsze – przydatnym dla klienta komunikatem.

Czy marketing bezpośredni jest bardziej skuteczny?

Marketingowcy zgodnie twierdzą, że marketing bezpośredni jest bardziej skuteczną formą promocji, niż ogólne komunikaty reklamowe. Skierowanie konkretnej informacji do konkretnego klienta wzbudza jego zainteresowanie. Ponadto spersonalizowanie przesyłanego komunikatu sprawia, że udostępniona informacja jest przydatna dla odbiorcy, a tym samym wzbudza jego sympatię do Twojej firmy. Natomiast rozsądnie zaplanowany e-mailing, którzy nie będzie uciążliwy dla potencjalnej grupy klientów, daje duże prawdopodobieństwo zwiększenia konwersji.

Jak widać, bezpośrednie odniesienie się do klienta i jego potrzeb może zaowocować o wiele większym jego zainteresowaniem, niż w przypadku marketingu pośredniego. Stworzenie bazy kontaktów do potencjalnych klientów nie zajmie Ci dużo czasu. Natomiast zwrócenie się do nich bezpośrednio ze swoją ofertą z pewnością ułatwi Ci osiągnąć Twój marketingowy sukces.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25496 )
Array ( [docId] => 25496 )

Array ( [docId] => 25496 )