Tradycyjna forma marketingu bezpośredniego
Tradycyjną formą marketingu bezpośredniego są różnego rodzaju wysyłki pocztowe bądź telemarketing. Bezpośrednie docieranie do klienta poprzez spersonalizowaną wysyłkę bądź kontakt konsultanta daje klientowi wyraźny sygnał, że dana firma chce zdobyć jego zaufanie.
Wprawdzie tradycyjne formy marketingu bezpośredniego wiążą się z pewnymi kosztami, jakie musi ponieść konkretne przedsiębiorstwo (koszt przygotowania folderu, koszt utrzymania call center itd.). Jednak bezpośrednie dotarcie do klienta zwiększy moc przekazywanej informacji reklamowej. Poza tym zwracając się do konkretnego klienta, przykuwasz jego uwagę, a tym samym wzbudzasz jego zainteresowanie prezentowaną ofertą.
Marketing bezpośredni bardziej nowoczesny
Jednak marketing bezpośredni nie dotyczy jedynie pocztowej czy telefonicznej formy komunikacji z potencjalnym klientem. Coraz częściej ta metoda działania zostaje przenoszona na grunt internetowy. Najbardziej popularną formą marketingu bezpośredniego w sieci jest e-mailing. Oferty reklamowe udostępniane tym kanałem coraz rzadziej przypominają bezwartościowy spam.
Obecny e-mail marketing to ściśle przemyślana strategia w pełni przystosowana do konkretnej grupy klientów. Przesyłane oferty nie są propozycjami dla wszystkich, lecz dla wybranej, konkretnie stargetowanej grupy odbiorców. Natomiast sam przekaz nie jest jedynie reklamową pożywką, lecz solidnie przemyślanym i – co najważniejsze – przydatnym dla klienta komunikatem.