Dlaczego należy docenić marketing bezpośredni

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 15-05-2012 r.

Marketing bezpośredni istnieje od dawna. Mogłoby się wydawać, że w epoce wszędobylskiego internetu, ta forma reklamy może być nieskuteczna. Jednak może warto docenić marketing bezpośredni i wykorzystywać go w promocji swojej firmy?

Tradycyjna forma marketingu bezpośredniego

Tradycyjną formą marketingu bezpośredniego są różnego rodzaju wysyłki pocztowe bądź telemarketing. Bezpośrednie docieranie do klienta poprzez spersonalizowaną wysyłkę bądź kontakt konsultanta daje klientowi wyraźny sygnał, że dana firma chce zdobyć jego zaufanie.

Wprawdzie tradycyjne formy marketingu bezpośredniego wiążą się z pewnymi kosztami, jakie musi ponieść konkretne przedsiębiorstwo (koszt przygotowania folderu, koszt utrzymania call center itd.). Jednak bezpośrednie dotarcie do klienta zwiększy moc przekazywanej informacji reklamowej. Poza tym zwracając się do konkretnego klienta, przykuwasz jego uwagę, a tym samym wzbudzasz jego zainteresowanie prezentowaną ofertą.

Marketing bezpośredni bardziej nowoczesny

Jednak marketing bezpośredni nie dotyczy jedynie pocztowej czy telefonicznej formy komunikacji z potencjalnym klientem. Coraz częściej ta metoda działania zostaje przenoszona na grunt internetowy. Najbardziej popularną formą marketingu bezpośredniego w sieci jest e-mailing. Oferty reklamowe udostępniane tym kanałem coraz rzadziej przypominają bezwartościowy spam.

Obecny e-mail marketing to ściśle przemyślana strategia w pełni przystosowana do konkretnej grupy klientów. Przesyłane oferty nie są propozycjami dla wszystkich, lecz dla wybranej, konkretnie stargetowanej grupy odbiorców. Natomiast sam przekaz nie jest jedynie reklamową pożywką, lecz solidnie przemyślanym i – co najważniejsze – przydatnym dla klienta komunikatem.

Czy marketing bezpośredni jest bardziej skuteczny?

Marketingowcy zgodnie twierdzą, że marketing bezpośredni jest bardziej skuteczną formą promocji, niż ogólne komunikaty reklamowe. Skierowanie konkretnej informacji do konkretnego klienta wzbudza jego zainteresowanie. Ponadto spersonalizowanie przesyłanego komunikatu sprawia, że udostępniona informacja jest przydatna dla odbiorcy, a tym samym wzbudza jego sympatię do Twojej firmy. Natomiast rozsądnie zaplanowany e-mailing, którzy nie będzie uciążliwy dla potencjalnej grupy klientów, daje duże prawdopodobieństwo zwiększenia konwersji.

Jak widać, bezpośrednie odniesienie się do klienta i jego potrzeb może zaowocować o wiele większym jego zainteresowaniem, niż w przypadku marketingu pośredniego. Stworzenie bazy kontaktów do potencjalnych klientów nie zajmie Ci dużo czasu. Natomiast zwrócenie się do nich bezpośrednio ze swoją ofertą z pewnością ułatwi Ci osiągnąć Twój marketingowy sukces.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25496 )
Array ( [docId] => 25496 )

Array ( [docId] => 25496 )