Gry reklamowe jako forma marketingu

Autor: Valeeva Anna
Data: 29-06-2012 r.

Przez dłuższy czas marketing w grach był obecny głównie pod postacią sponsoringu bądź product placementu. Obecnie można zaobserwować gwałtowny wzrost zainteresowania wykorzystania gier dla brandingu. Idea podobna jest do product placement w filmie - użytkownik jest pochłonięty grą, niejako na marginesie, w sposób delikatny przekazywany jest nasz reklamowy komunikat.

Cele gry reklamowej

Głównym celem gry reklamowej jest dostarczenie do odbiorcy konkretnego celu reklamowego w sposób niezauważalny dla użytkownika. Oczywiście nie oznacza to, że do gry internetowej czy mobilnej wklejamy reklamy – zupełnie bez kontekstu.

Gry reklamowe stworzone specjalnie dla promocji konkretnego produktu bądź usługi są interaktywne, zachęcają gracza do konkretnego działania.

Główną cechą wyróżniającą grę reklamową na tle innych rozrywek jest fakt, że gra reklamowa została stworzona aby wypromować produkt lub usługę. To powoduje dużą liczbę ograniczeń, które nie są powszechnie znane. Te ograniczenia są związane z tym, że musimy w sposób logiczny i dobrze przemyślany wykorzystywać produkty bądź usługi w mechanizmie gry w sposób ,który użytkownik potraktuje jako neutralny.

 

Jak zrobić grę reklamową

Przed rozpoczęciem tworzenia gry trzeba zrozumieć co wyróżnia nasz brand od pozostałych, jaki komunikat chcemy przekazać naszym odbiorcom i jak ten komunikat zawrzeć w grze.

Sam proces tworzenia gry jest podobny do każdego innego procesu projektowania. Na samym początku analitycy , copywriterzy i inne osoby zaangażowane w projekt tworzą zarys i koncepcję na podstawie celów, które sobie wyznaczyliśmy.

Następnie zespół programistów i grafików przygotowują grę od strony technicznej. Mimo różnych możliwości i dróg realizacji zespół kreatywny musi mieć jasność jakie zadania ma zrealizować, z czego natomiast można zrezygnować w wyniku napotkanych problemów związanych np. z technologią.

W Polsce jest wiele agencji interaktywnych, które specjalizują się w tworzeniu gier reklamowych. Jeśli chcemy zainwestować w taką grę przy promocji naszego produktu, warto zgłosić się do jednej z nich i skorzystać z ich doświadczenia.

Valeeva Anna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25591 )
Array ( [docId] => 25591 )