Gry reklamowe jako forma marketingu

Autor: Valeeva Anna
Data: 29-06-2012 r.

Przez dłuższy czas marketing w grach był obecny głównie pod postacią sponsoringu bądź product placementu. Obecnie można zaobserwować gwałtowny wzrost zainteresowania wykorzystania gier dla brandingu. Idea podobna jest do product placement w filmie - użytkownik jest pochłonięty grą, niejako na marginesie, w sposób delikatny przekazywany jest nasz reklamowy komunikat.

Cele gry reklamowej

Głównym celem gry reklamowej jest dostarczenie do odbiorcy konkretnego celu reklamowego w sposób niezauważalny dla użytkownika. Oczywiście nie oznacza to, że do gry internetowej czy mobilnej wklejamy reklamy – zupełnie bez kontekstu.

Gry reklamowe stworzone specjalnie dla promocji konkretnego produktu bądź usługi są interaktywne, zachęcają gracza do konkretnego działania.

Główną cechą wyróżniającą grę reklamową na tle innych rozrywek jest fakt, że gra reklamowa została stworzona aby wypromować produkt lub usługę. To powoduje dużą liczbę ograniczeń, które nie są powszechnie znane. Te ograniczenia są związane z tym, że musimy w sposób logiczny i dobrze przemyślany wykorzystywać produkty bądź usługi w mechanizmie gry w sposób ,który użytkownik potraktuje jako neutralny.

Jak zrobić grę reklamową

Przed rozpoczęciem tworzenia gry trzeba zrozumieć co wyróżnia nasz brand od pozostałych, jaki komunikat chcemy przekazać naszym odbiorcom i jak ten komunikat zawrzeć w grze.

Sam proces tworzenia gry jest podobny do każdego innego procesu projektowania. Na samym początku analitycy , copywriterzy i inne osoby zaangażowane w projekt tworzą zarys i koncepcję na podstawie celów, które sobie wyznaczyliśmy.

Następnie zespół programistów i grafików przygotowują grę od strony technicznej. Mimo różnych możliwości i dróg realizacji zespół kreatywny musi mieć jasność jakie zadania ma zrealizować, z czego natomiast można zrezygnować w wyniku napotkanych problemów związanych np. z technologią.

W Polsce jest wiele agencji interaktywnych, które specjalizują się w tworzeniu gier reklamowych. Jeśli chcemy zainwestować w taką grę przy promocji naszego produktu, warto zgłosić się do jednej z nich i skorzystać z ich doświadczenia.

Valeeva Anna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25591 )
Array ( [docId] => 25591 )

Array ( [docId] => 25591 )