Jak często wysyłać newsletter

Autor: Domańska Katarzyna
Data: 11-04-2012 r.

To zależy od tego, komu, dlaczego i co chcesz zakomunikować. Nie ma sztywnych reguł, ale są pewne zasady, których warto przestrzegać.

E-maile (zawierające e-biuletyny czy newslettery) skierowane do segmentu business to business (b2b) najlepiej wysyłać na początku tygodnia, w poniedziałek lub wtorek. Według badania Q2 2006 Email Statistics przygotowanego przez firmę ROI 33% ankietowanych preferuje otrzymywanie korespondencji w poniedziałek, a 36% we wtorek.

Błędem będzie, jeśli mail do skierowany do klientów biznesowych zostanie wysłany w piątek. Dlaczego? W piątek zaczyna się weekend, jeśli wyślesz tego dnia e-mail, prawdopodobnie nie zostanie przeczytany, wyląduje niżej niż maile wysłane w poniedziałek. Istnieje zatem zagrożenie, że e-mail zostanie zignorowany (wyprą go świeższe wiadomości wysłane w poniedziałek).

Jeśli chodzi o klientów indywidualnych - business to consumer (b2c), to najlepszym dniem na wysyłkę będzie środa lub piątek. W piątek najlepiej wysyłać maile związane z weekendem (relaks, podróże, czas wolny, itp.). Piątek jest dniem, w którym rozpoczyna się planowanie weekendu i zakupów, więc jeśli np. prowadzisz e-sklep, wysyłaj korespondencję w piątkowy poranek.

Można w następujący sposób wytłumaczyć fenomen środy: w poniedziałek wszyscy są źli, bo muszą iść do pracy i jeszcze przekopywać się przez SPAM. We wtorek przyzwyczajają się do tej smutnej rzeczywistości, że są w pracy. W środę już nie walczą, już są pogodzeni. W czwartek zaczynają zerkać na kalendarz i widzą, że jeszcze jeden dzień i będą w raju. W piątek nie myślą już o niczym innym jak o raju (czytaj weekendzie).

Nie wysyłaj maili w sobotę i niedzielę, w tych dniach jest najmniejsze zainteresowanie e-mailami. Bez względu na dzień, w którym wyślesz swoje newslettery, pamiętaj o systematyczności i dotrzymywaniu terminu – jeśli obiecujesz, że newsletter będzie wysyłany co dwa tygodnie, pilnuj tej regularności.

Tekst autorstwa Katarzyny Domańskiej pochodzi z książki E-marketing w akcji

Domańska Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25492 )
Array ( [docId] => 25492 )

Array ( [docId] => 25492 )