Jak możesz polepszyć komunikację swojej firmy na Facebooku

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 28-06-2012 r.

Facebook jest coraz częściej wykorzystywany w działalności marketingowej firm. Fanpage służą nie tylko do gromadzenia zwolenników konkretnej firmy, ale przede wszystkim do przekazywania jej klientom istotnych informacji. Jak jednak możesz polepszyć komunikację swojego przedsiębiorstwa na Facebooku?

Aktualne informacje

Prowadzenie fanpage`a na niebieskim portalu społecznościowym ma konkretny cel: zgromadzić jak największą rzeszę zwolenników danej firmy, produktu czy usługi. Jednak częstym błędem popełnianym przez właścicieli firm jest lekceważenie osób, których sympatię udało im się już zdobyć.

W początkowej fazie tworzenia fanpage`a klienci z reguły mogą na nim odnaleźć ciekawe informacje dotyczące w sposób bezpośredni czy pośredni danej firmy. Jednak, kiedy liczba tzw. fanów wzrasta, często ilość przydatnych informacji pojawiających się na portalu maleje. Wbrew pozorom takie działanie może negatywnie odbić się na wizerunku Twojej firmy. Fakt, że coraz rzadziej umieszczasz ciekawe informacje na portalu, daje Twoim klientom do zrozumienia, że nie są dla Ciebie ważni. Pamiętaj, że nie sztuką jest zdobyć zainteresowanie klientów, lecz je podtrzymać. Dlatego zadbaj o to, aby na Twoim franpage`u regularnie pojawiały się aktualne, przydatne informacje. Systematyczność oraz aktualność tej strony sprawi, że Twoi potencjalni klienci z zainteresowaniem będą śledzić nowinki dotyczące Twojej firmy.

Ankiety, konkursy, promocje

Prowadzenie fanpage`a to nie tylko informowanie klientów o nowościach, ale również sposób pośredniego zaangażowania ich w działalność Twojej firmy. Doskonałym na to sposobem jest organizacja różnego rodzaju akcji. Dlatego też powinieneś co jakiś czas zorganizować dla swoich klientów konkurs bądź promocję, dzięki którym będą mogli zdobyć nagrody lub zniżki na Twoje produkty czy usługi. Organizacja tego typu przedsięwzięć nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Nagrodami w konkursie mogą być chociażby firmowe gadżety. W ten sposób, przy niedużym nakładzie kosztów, będziesz mógł zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów Twoją ofertą.

Nieco innym sposobem zaangażowania fanów w działalność Twojej firmy jest ankieta. Zadanie konkretnego pytania klientom pozwoli nie tylko na zdobycie ich opinii na konkretny temat, ale przede wszystkim umożliwi zawiązanie pozytywnych relacji między Twoim przedsiębiorstwem a grupą docelową. Skoro liczysz się ze zdaniem swoich klientów, oznacza to, że ich opinia jest dla Ciebie niezwykle istotna. Czy coś innego jest w stanie bardziej zachęcić do korzystania z Twojej oferty?

Wspieraj

Coraz częściej firmy korzystające z promocji na Facebooku sięgają również po zupełnie nowy sposób nawiązywania komunikacji z potencjalnymi klientami. Na fanpage`ach można spotkać się z zachęcaniem do przedstawiania przez klientów problemów związanych z usługami czy produktami konkretnej firmy. Po co? Mając do czynienia z konkretnym problemem, firma w klarowny sposób może udzielić klientowi wsparcia w jego rozwiązaniu. Dzięki temu zostanie wypracowana zarówno właściwa komunikacja między przedsiębiorstwem a użytkownikami jego produktów, jak również uwidoczniona troska o ich problemy. Stosując ten rodzaj komunikacji na Facebooku należy przywiązać szczególna uwagę do charakteru wyrażanych przez klientów opinii. Jedynie solidna kontrola, jak również umiejętność odpowiedniego reagowania na krytykę, pozwolą na właściwe kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa.

Polepszenie komunikacji firmy na Facebooku nie jest wcale trudne. Prowadząc fanpage`a, należy pamiętać, że jest on tworzony dla klientów, a nie przedsiębiorstwa. Ukierunkowanie na ich opinie i potrzeby pozwoli na wzmocnienie komunikacji firmy z grupą docelową.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25584 )
Array ( [docId] => 25584 )

Array ( [docId] => 25584 )