Portale społecznościowe
Założenie strony firmy na portalu społecznościowym typu Facebook, Twitter czy Nasza-Klasa jest obecnie jednym z najefektywniejszych kanałów komunikacji z obecnym i potencjalnym klientem. Klient aktywnie działający na fanpage’u przedsiębiorstwa identyfikuje się z marką i zaczyna być częścią profilu, przez co wpływa na budowanie obrazu marki w wirtualnej rzeczywistości.
Intensyfikowanie stopnia zaangażowania konsumenta powinno odbywać się poprzez konkursy, akcje, gry, możliwość komentowania oraz dodawania indywidualnych treści. Ważne, aby wzbudzić w kliencie potrzebę posiadania produktu lub usługi firmy.
Blogosfera
To kolejny obszar, który marka powinna wykorzystać do własnej promocji. Może to uczynić na dwa sposoby. Po pierwsze firma może zaangażować się w dyskusje toczące się na forach i blogach tematycznie związanych z zakresem jej działań. Poprzez zamieszczanie na nich fachowych wypowiedzi przedsiębiorstwo zyskuje rozpoznawalność, buduje pozytywny wizerunek oraz zaufanie klientów obecnych, jak i przyszłych.
Drugą formą wykorzystania blogosfery do promowania firmy jest założenie własnego eksperckiego bloga. Regularne zamieszczanie informacji, testów, wyników badań, recenzji, materiałów dźwiękowych lub filmowych, ciekawostek o firmie, jej produktach lub usługach oraz nastawienie na interakcję z klientem, który może wyrażać swoje uwagi i opinie, buduje w odbiorcy poczucie wspólnoty z marką.