Jak promować swoją firmę w internecie

Autor: Stwora Sylwia
Data: 27-05-2012 r.

Z prowadzonych na terenie Polski badań wynika, że blisko 80% internautów traktuje sieć jako jedno z podstawowych źródeł poszukiwania informacji o produkcie lub usłudze. Aby w pełni wykorzystać nieograniczony zasięg internetu oraz jego całodobową dostępność, w celu kreowania wizerunku firmy, warto wybrać odpowiednie narzędzia do promocji w sieci.

Portale społecznościowe

Założenie strony firmy na portalu społecznościowym typu Facebook, Twitter czy Nasza-Klasa jest obecnie jednym z najefektywniejszych kanałów komunikacji z obecnym i potencjalnym klientem. Klient aktywnie działający na fanpage’u przedsiębiorstwa identyfikuje się z marką i zaczyna być częścią profilu, przez co wpływa na budowanie obrazu marki w wirtualnej rzeczywistości.

Intensyfikowanie stopnia zaangażowania konsumenta powinno odbywać się poprzez konkursy, akcje, gry, możliwość komentowania oraz dodawania indywidualnych treści. Ważne, aby wzbudzić w kliencie potrzebę posiadania produktu lub usługi firmy.

Blogosfera

To kolejny obszar, który marka powinna wykorzystać do własnej promocji. Może to uczynić na dwa sposoby. Po pierwsze firma może zaangażować się w dyskusje toczące się na forach i blogach tematycznie związanych z zakresem jej działań. Poprzez zamieszczanie na nich fachowych wypowiedzi przedsiębiorstwo zyskuje rozpoznawalność, buduje pozytywny wizerunek oraz zaufanie klientów obecnych, jak i przyszłych.

Drugą formą wykorzystania blogosfery do promowania firmy jest założenie własnego eksperckiego bloga. Regularne zamieszczanie informacji, testów, wyników badań, recenzji, materiałów dźwiękowych lub filmowych, ciekawostek o firmie, jej produktach lub usługach oraz nastawienie na interakcję z klientem, który może wyrażać swoje uwagi i opinie, buduje w odbiorcy poczucie wspólnoty z marką.

Kampanie zasięgowe

Do promowania firmy w sieci można wykorzystywać także banery reklamowe, mailingi, newslettery, pozycjonowanie (SEO), linki sponsorowane (SEM) oraz szereg innych działań reklamowych. Dużą popularnością cieszą się także reklamy displayowe, czyli formy przekazu bazujące głownie na grafice, obecnie wzbogacone o takie elementy jak rozbudowane animacje lub video.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25500 )
Array ( [docId] => 25500 )

Array ( [docId] => 25500 )