Jak prowadzić marketing w małej firmie

Autor: Stwora Sylwia
Data: 31-05-2012 r.

Mała firma nie powinna rezygnować z działań marketingowych, ponieważ od tego, jak wypromuje swoje produkty lub usługi zależy jej byt albo niebyt rynkowy. Oto kilka rad, jak prowadzić w małej firmie marketing, aby sprostać wymogom rynku, wygrać z konkurencją, a przede wszystkim zyskać klientów.

Rozpoznaj klienta

Odpowiedź sobie na pytanie, do kogo chcesz skierować swoją ofertę. Określić grupę docelową. Do jej wyznaczania stosuje się następujące kryteria: demograficzne – wiek, płeć, status społeczny, geograficzne – miejsce zamieszkania, finansowe – wysokość wynagrodzenia, wysokość kredyty oraz psychograficzne – zachowania i sposób życia. Zorientuj się, kto w twojej grupie docelowej robi najczęściej zakupy – mąż, żona, dzieci, szefowie, sekretarki i zastanów się, jak możesz ich przekonać do nabycia właśnie twojego produktu lub usługi. Mając określony profil klienta oraz jego potrzeby możesz podjąć kolejne kroki marketingowe.

Zadbaj o jakość produktu lub usługi

Oferowany przez ciebie towar musi być odpowiedzią na potrzeby nabywców. Niekiedy potrzebne jest stworzenie różnych wariantów danego produktu lub usługi, aby nie stracić istniejącego już klienta. Przy produkcji oferty musisz zadbać o takie aspekty, jak fizyczność, technologię, funkcjonalność, estetykę, ekonomię i bezpieczeństwo. Spróbuj stworzyć produkty lub usługi, które nie tylko zaspokoją potrzeby i oczekiwania nabywców, ale wygenerują całkiem nowy popyt. Za jakością oferty powinna iść również cena. Musisz wziąć pod uwagę możliwości finansowe odbiorców. Warto określić, czy decydujesz się na zmniejszenie ceny oferowanych towarów i pozyskanie większej grupy klientów, czy wysoką cenę, a pozyskanie małej, ale stałej grupy nabywców.

Promocja

Na promocję składają się dwie kwestie: system tożsamości firmy oraz działania reklamowe. Po pierwsze firma powinna posiadać jednolity system rozpoznawania jej na rynku. Odnosi się to do stworzenia nośnej nazwy, ciekawego logotypu, dobrze dobranej kolorystyki, odpowiedniego wystroju wnętrza firmy czy stworzenia interesującej strony www. Drugi poziom promocji odnosi się już bezpośrednio do reklamowania oferty firmy. Skorzystaj z tanich form reklamy typu serwisy społecznościowe. Zadbaj o zniżki i rabaty dla nowych i stałych klientów. Organizuj konkursy, happy hours, dodawaj opakowania bonusowe, prezenty, itp.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25532 )
Array ( [docId] => 25532 )

Array ( [docId] => 25532 )