Rozpoznaj klienta
Odpowiedź sobie na pytanie, do kogo chcesz skierować swoją ofertę. Określić grupę docelową. Do jej wyznaczania stosuje się następujące kryteria: demograficzne – wiek, płeć, status społeczny, geograficzne – miejsce zamieszkania, finansowe – wysokość wynagrodzenia, wysokość kredyty oraz psychograficzne – zachowania i sposób życia. Zorientuj się, kto w twojej grupie docelowej robi najczęściej zakupy – mąż, żona, dzieci, szefowie, sekretarki i zastanów się, jak możesz ich przekonać do nabycia właśnie twojego produktu lub usługi. Mając określony profil klienta oraz jego potrzeby możesz podjąć kolejne kroki marketingowe.
Zadbaj o jakość produktu lub usługi
Oferowany przez ciebie towar musi być odpowiedzią na potrzeby nabywców. Niekiedy potrzebne jest stworzenie różnych wariantów danego produktu lub usługi, aby nie stracić istniejącego już klienta. Przy produkcji oferty musisz zadbać o takie aspekty, jak fizyczność, technologię, funkcjonalność, estetykę, ekonomię i bezpieczeństwo. Spróbuj stworzyć produkty lub usługi, które nie tylko zaspokoją potrzeby i oczekiwania nabywców, ale wygenerują całkiem nowy popyt. Za jakością oferty powinna iść również cena. Musisz wziąć pod uwagę możliwości finansowe odbiorców. Warto określić, czy decydujesz się na zmniejszenie ceny oferowanych towarów i pozyskanie większej grupy klientów, czy wysoką cenę, a pozyskanie małej, ale stałej grupy nabywców.