Optymalizacja strony www
Samo stworzenie strony internetowej nie zagwarantuje Ci skutecznej promocji w sieci. O popularności konkretnych witryn świadczy ich pozycja w wynikach wyszukiwania Google, a te zależne są od bardzo wielu czynników.
Podstawowym z nich jest chociażby odpowiednia optymalizacja strony internetowej. Co to oznacza? Twoja strona wprawdzie ma konkretny adres, jednak najczęściej będzie odnajdywana przez użytkowników w drodze wyszukiwania słów kluczowych przez Google. Z tego względu, już w trakcie projektowania swojej strony, powinieneś zadbać o to, by w jej treści znalazły się hasła, na podstawie których Twoja witryna będzie wyszukiwana. Jeżeli prowadzisz stronę o ubezpieczeniach samochodowych, to w treści tekstów z pewnością powinny znaleźć się takie hasła jak: „ubezpieczenia komunikacyjne” czy „ubezpieczenie OC”. Umieszczenie na stronie słów-kluczy ułatwi wyszukiwarce Google wskazanie Twojej strony jako wyniku wyszukiwania konkretnych fraz.
Pozycjonowanie
Jednak odpowiednio skonstruowana treść nie zapewni Twojej witrynie dostatecznie wysokiej pozycji. Najlepszą sytuacją dla każdej strony internetowej jest znalezienie się w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania. Jak możesz zwiększyć szansę swojej strony? Musisz zadbać o jej odpowiednie pozycjonowanie. Dokładne opisywanie metod skutecznego pozycjonowania stron internetowych zajęłoby kilkadziesiąt stron. Do najpopularniejszych należą m.in. katalogowanie stron internetowych, tzw. „preclowanie” czy kampanie AdWords.
Możesz je zlecić profesjonalistom. Wiele agencji reklamowych oferuje fachową opiekę nad stroną internetową często za nieduże pieniądze. Decydując się na usługi pozycjonowania musisz też pamiętać, że na ich efekty będziesz musiał poczekać nawet kilka miesięcy, ponieważ jest to proces długofalowy.