Jak przetrwać sytuację kryzysową

Autor: Stwora Sylwia
Data: 31-05-2012 r.

Sytuacja kryzysowa może pojawić się w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości, spójności i dobrej organizacji czy posiadanego budżetu. Ważne jest, aby się nie zniechęcić i podjąć próbę przezwyciężenia powstałego problemu. Oto kilka rad, jak przetrwać sytuację kryzysową.

Strach jest złym doradcą

Franklin D. Roosevelt po zaprzysiężeniu w 1933 r. na prezydenta USA powiedział: „Jedyną rzeczą, której powinniśmy się bać, jest sam strach”. Kiedy pojawi się sytuacja kryzysowa nie możesz wpadać w panikę. Podejdź do niej w sposób jak najmniej emocjonalny. Spróbuj ocenić sytuację firmy i rynku możliwie racjonalnie. Musisz znaleźć czynnik wywołujący kryzys i go wyeliminować. Zrób wnikliwą analizę stanu finansowego przedsiębiorstwa. Sprawdź, ile osób jest twoim dłużnikiem i spróbuj wyegzekwować od nich należne kwoty. Przeanalizuj również listę płac i zastanów się, czy jest możliwość redukcji etatów lub obniżenia pensji pracownikom. Możesz także wydłużyć termin wypłat dla pracowników lub zaproponować podział wynagrodzenia na części, które będą wypłacane w krótkich odstępach czasu. Przejrzyj listę wydatków i podziel ją na trzy części: ważne, mniej ważne, ale potrzebne i te, które mogą poczekać aż firma stanie na nogi. Staraj się również o rabaty przy transakcjach. Ważne jest, abyś nie podejmował pochopnych decyzji w sprawach finansowych. Możesz niepotrzebnie zadłużyć się lub stracić dobrych pracowników.

Zweryfikuj plany firmy

Zastanów się, jakie inwestycje są dla twojej firmy w danym momencie priorytetem i to na nich skup całą swoją uwagę. Plany podziel na krótkoterminowe, średnioterminowe oraz długoterminowe. Rozejrzyj się na rynku. Rozważ plany pozyskania partnera biznesowego, przejęcia lub połączenia się z innym przedsiębiorstwem. Zorientuj się, czy w twojej branży istnieje organizacja, która pomogłaby ci zwalczyć sytuację kryzysową. Nie staraj się promować wszystkich produktów lub usług, które możesz zaoferować, a skup się na najbardziej znanym elemencie.

Zadbaj również o dobry PR firmy. Pozwoli to zmniejszyć intensywność kreowania w mediach negatywnego wizerunku firmy i utraty zaufania klientów. Nie zapomnij również o komunikacji wewnątrz firmy. Pracownicy powinni wiedzieć, jak wygląda sytuacja. Zrób drenaż mózgów. Może dzięki temu uda się wspólnymi siłami znaleźć najlepsze rozwiązanie problemu.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25536 )
Array ( [docId] => 25536 )

Array ( [docId] => 25536 )