Strategia
Podczas planowania kampanii powinniśmy się dobrze zastanowić w jakim miejscu umieścimy nasz baner. To jeden z czynników decydujących o odniesieniu sukcesu. Niezwykle istotna jest rozmiar banera, jeżeli „waży“ on mniej, szybciej wczyta się na stronie. Baner, który ładuje się zbyt długo nie zainteresuje naszego odbiorcy. Pamiętajmy, że aby nasza reklama odniosła skutek, powinniśmy przestrzegać pewnych podstawowych zasad. Baner musi stanowić zachętę i jasny klarowny przekaz. Dzięki tym zaletom internauta zwróci na niego swoją uwagę.
Zasady
Istnieją pewne wymogi techniczne, które przekładają się na efektywność baneru. Do nich trzeba zaliczyć: dostosowanie kolorystyki baneru do strony na której będzie się znajdował. Powinien się on wyróżniać i nie zlewać się z pozostałymi elementami serwisu.
Informacja, która będzie wyświetlana na banerze musi być oryginalna i przemyślana. Głównym jej celem jest zachęcenie użytkownika do kliknięcia. Możemy wykorzystać sprawdzoną technikę – tekst w formie pytania, wtedy wchodzimy w dialog z użytkownikiem. Zastosowanie go może jednocześnie intrygować. W budowie komunikatu możemy też odliczać czas, wtedy jeszcze bardziej „wymuszamy“ szybką decyzję o kliknięciu.