Folder to nie ulotka
Zanim przejdziemy do określenia, w jaki sposób powinien być zaprojektowany folder, warto zwrócić uwagę na jedną, bardzo istotną kwestię. Folder nie jest ulotką. Ulotka stanowi niewielki materiał reklamowy, na którym z reguły umieszczony jest krótki slogan oraz kontakt do firmy. Produkcja ulotki nie jest długotrwała ani zbyt kosztowna. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku folderu.
Folder lub broszura (czyli kilka folderów w jednym) zawiera o wiele szersze informacje nie tylko o samej firmie, ale również o gamie proponowanych produktów. Ze względu na większą jego objętość wzrasta jego koszt i czas produkcji. Jednak z drugiej strony solidnie przygotowany folder firmowy ma o wiele dłuższy czas żywotności niż standardowa ulotka. Chociażby z tego względu warto pomyśleć o zainwestowaniu w ten rodzaj reklamy.
Idealny folder
„Przepis” na idealny folder mógłby zająć z pewnością kilkanaście stron, a pewnie i tak nie gwarantowałby w 100% marketingowego sukcesu. Każdy materiał reklamowy musi być bowiem przystosowany do prezentowanej oferty. Chcąc zrobić folder dla swojej firmy, musisz zastanowić się na samym początku, co tak właściwie miałoby zostać w nim opublikowane. Jeżeli zamierzasz umieścić w nim jedynie ofertę swoich produktów, to na samym początku już powinieneś zrezygnować z tej formy reklamy. Kluczowym zadaniem folderu jest przyciągnięcie uwagi klientów poprzez treść i wygląd. Dlatego jego zawartość powinna przekonać klienta do tego, że warto zabrać waszą broszurę do domu.
Co może stanowić taką przynętę? Chociażby cykl artykułów dotyczący Twojej branży. Chcesz stworzyć folder sklepu hydraulicznego? Opublikuj w folderze np. nowinki dotyczące alternatywnych źródeł energii (np. kolektory słoneczne). A może warto też udzielić swoim klientom kilku praktycznych rad, np. jak zapobiec osadzaniu się kamienia na słuchawce prysznicowej. Kiedy klient zauważy, że w Twoim folderze znajdzie nie tylko ofertę Twoich produktów, ale również praktyczne wiadomości, z pewnością chętnie zabierze go do domu i przeczyta. A przecież taki jest cel tworzenia folderów – zainteresowanie klienta swoimi produktami czy usługami na dłużej. Dlatego zanim przystąpisz do pracy nad projektem, zastanów się, czym Ty i Twoja firma możecie rzeczywiście zainteresować grupę docelową.