Jak przygotować folder, który będzie przyciągał uwagę

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 19-06-2012 r.

Niektóre firmy muszą promować swoje produkty nie tylko za pomocą kampanii internetowych czy telewizyjnych, ale również wykorzystując tradycyjną formę przekazu, jaką jest folder. Jak go przygotować, aby przykuwał uwagę klientów i skutecznie promował nasze produkty?

Folder to nie ulotka

Zanim przejdziemy do określenia, w jaki sposób powinien być zaprojektowany folder, warto zwrócić uwagę na jedną, bardzo istotną kwestię. Folder nie jest ulotką. Ulotka stanowi niewielki materiał reklamowy, na którym z reguły umieszczony jest krótki slogan oraz kontakt do firmy. Produkcja ulotki nie jest długotrwała ani zbyt kosztowna. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku folderu.

Folder lub broszura (czyli kilka folderów w jednym) zawiera o wiele szersze informacje nie tylko o samej firmie, ale również o gamie proponowanych produktów. Ze względu na większą jego objętość wzrasta jego koszt i czas produkcji. Jednak z drugiej strony solidnie przygotowany folder firmowy ma o wiele dłuższy czas żywotności niż standardowa ulotka. Chociażby z tego względu warto pomyśleć o zainwestowaniu w ten rodzaj reklamy.

Idealny folder

„Przepis” na idealny folder mógłby zająć z pewnością kilkanaście stron, a pewnie i tak nie gwarantowałby w 100% marketingowego sukcesu. Każdy materiał reklamowy musi być bowiem przystosowany do prezentowanej oferty. Chcąc zrobić folder dla swojej firmy, musisz zastanowić się na samym początku, co tak właściwie miałoby zostać w nim opublikowane. Jeżeli zamierzasz umieścić w nim jedynie ofertę swoich produktów, to na samym początku już powinieneś zrezygnować z tej formy reklamy. Kluczowym zadaniem folderu jest przyciągnięcie uwagi klientów poprzez treść i wygląd. Dlatego jego zawartość powinna przekonać klienta do tego, że warto zabrać waszą broszurę do domu.

Co może stanowić taką przynętę? Chociażby cykl artykułów dotyczący Twojej branży. Chcesz stworzyć folder sklepu hydraulicznego? Opublikuj w folderze np. nowinki dotyczące alternatywnych źródeł energii (np. kolektory słoneczne). A może warto też udzielić swoim klientom kilku praktycznych rad, np. jak zapobiec osadzaniu się kamienia na słuchawce prysznicowej. Kiedy klient zauważy, że w Twoim folderze znajdzie nie tylko ofertę Twoich produktów, ale również praktyczne wiadomości, z pewnością chętnie zabierze go do domu i przeczyta. A przecież taki jest cel tworzenia folderów – zainteresowanie klienta swoimi produktami czy usługami na dłużej. Dlatego zanim przystąpisz do pracy nad projektem, zastanów się, czym Ty i Twoja firma możecie rzeczywiście zainteresować grupę docelową.

Przyciągaj uwagę

Ciekawa treść w folderze jednak nie wystarczy do tego, aby w pełni zaciekawić nim klientów. Odpowiednim uzupełnieniem będą z pewnością kolorowe zdjęcia oraz przykuwające uwagę nagłówki. Zadbaj, aby grafika Twojego folderu zarówno przyciągała uwagę, jak również komponowała się z przekazywaną treścią. Wyraziste zdjęcia i kolorowe nagłówki mają zachęcać, ale nie przytłaczać. Dlatego też podczas projektowania folderu zadbaj o właściwą estetykę oraz proporcjonalność publikowanych materiałów i zdjęć. Folder jest skutecznym materiałem reklamowym. Musi jednak być tak zaprojektowany, by zachęcał klienta nie tylko do zapoznania się z jego treścią, ale również do zainteresowania się ofertą Twojej firmy. Odpowiednio dobrana treść i zdjęcia pozwolą Ci na skuteczne wzbudzenie zaciekawienia wśród grupy docelowej.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25564 )
Array ( [docId] => 25564 )

Array ( [docId] => 25564 )