Jak przygotować kampanię radiową

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 29-05-2012 r.

Radio jest jednym z najpopularniejszych mediów. Odbierane jest nie tylko w mieszkaniach czy lokalach, ale również w trakcie jazdy samochodem czy podczas relaksu. Czy warto zatem wykorzystać radio do promocji swojej firmy czy usług? Czy przygotowanie profesjonalnej kampanii reklamowej rzeczywiście jest tak skomplikowane, jak się wydaje?

Kampania czy reklama

Podstawowym krokiem w przygotowaniu własnej kampanii radiowej jest jej zdefiniowanie. Z pewnością w pierwszej kolejności sama kampania w radio skojarzyła Ci się z emisją reklamy Twojej firmy czy oferowanych produktów. Wprawdzie reklama radiowa jest częścią składową kampanii, jednak sama kampania jest zaplanowanym działaniem marketingowym wykorzystującym nie tylko spoty reklamowe, ale również inne narzędzia służące skutecznej promocji.

Podstawowy cel: zainteresować

Celem każdej kampanii, nie tylko radiowej, jest zainteresowanie odbiorcy emitowanym komunikatem. Mogłoby się wydawać, że wzbudzenie zainteresowania za pośrednictwem radia jest o wiele trudniejsze niż na przykład poprzez reklamę telewizyjną. Jednak odpowiednio skonstruowany komunikat, jak również jego oprawa, bardzo często są o wiele bardziej skuteczniejsze niż spoty reklamowe, które kojarzą się telewizyjnym widzom jedynie z przerwą w ulubionym filmie.

Sama reklama radiowa musi oddziaływać na emocje. W tym celu należy wykorzystać odpowiednio dobraną ścieżkę dźwiękową oraz głos lektora przekazującego informację handlową. Dobrana szata muzyczna powinna wywoływać konkretne skojarzenia. Chcesz zareklamować ofertę Twojego biura podróży? Wykorzystaj muzykę kojarzącą się z latem i beztroską. Oferujesz ubezpieczenia komunikacyjne? Niech w Twojej reklamie będzie słyszalny dźwięk samochodowego silnika. Im bliższe skojarzenia emitowanej reklamy z oferowanym przez Ciebie produktem, tym lepiej!

Pamiętaj, że w spocie reklamowym nie ma czasu na umieszczanie zbyt obszernych informacji o produkcie czy usłudze. Elementy, których nie będziesz w stanie zawrzeć w wypowiedzi, postaraj się przenieść na dźwięk i skojarzenia wywoływane przez sam komunikat.

Zaangażuj

Zainteresowanie odbiorców można wzbudzić nie tylko skutecznym spotem reklamowym. Dobrym chwytem marketingowym przyciągającym uwagę odbiorców są różnego rodzaju akcje angażujące bezpośrednio klientów w działalność firmy. Jak to zrobić? Wystarczy zorganizować niewielki konkurs dla klientów, w którym do wygrania będą oferowane przez Ciebie produkty czy usługi. Dając szansę na wygraną chociażby najdrobniejszych gadżetów, zachęcasz swoją grupę docelową do bezpośredniego zaangażowania się w działalność Twojej firmy.

Kampania reklamowa przyniesie sukces pod warunkiem, że zostanie właściwie zaplanowana. Wykorzystane narzędzia marketingowe powinny być w pełni dopasowane do charakteru działalności Twojej firmy. Kluczem do sukcesu będzie z pewnością krótki i jasny przekaz reklamowy, jak również dodatkowe działania skierowane bezpośrednio do klientów. Pamiętaj, że radia codziennie słucha kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Każdy z nich jest Twoim potencjalnym klientem. Nie zaprzepaść tej szansy!

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25513 )
Array ( [docId] => 25513 )

Array ( [docId] => 25513 )