Jak przygotować kampanię telewizyjną

Autor: Stwora Sylwia
Data: 28-05-2012 r.

W 2011 roku Polacy przeciętnie spędzali 4 godziny dziennie przed telewizorem. Jeśli przygotujesz ciekawą i dobrą kampanię telewizyjną masz szansę, że w tym czasie choć raz zostanie ona zauważona przez potencjalnego klienta. Oto kilka kroków, które zwiększą prawdopodobieństwo tego, że odbiorca nie przełączy kanału w momencie, gdy zobaczy kolejny spot reklamowy.

Określ grupę docelową

Musisz zastanowić się do kogo chcesz skierować kampanię, czyli określić grupę docelową, którą w przyszłości mają tworzyć potencjalni nabywcy twoich produktów lub usług. Jeśli błędnie zidentyfikujesz tę grupę kampania telewizyjna może nie przynieść oczekiwanych efektów. Koniecznie zrób badania marketingowe, które dadzą ci odpowiedź na pytanie, kto i dlaczego interesuje się oferowanym przez ciebie towarem lub usługą.

Ustal cel

Odpowiedz sobie na pytanie, co ma przynieść ci kampania w telewizji zarówno od strony informacyjnej, jak i sprzedażowej? Czy ma zwiększyć świadomość marki wśród odbiorców, wykreować odpowiedni wizerunek, zachęcić do zapoznania się z twoją ofertą, zasygnalizować jakiś problem, konkurs lub wydarzenie? A może ma zapewnić długoterminowy wzrost sprzedaży lub zwiększyć udział firmy w danym segmencie rynku? Kiedy ustalisz cel kampanii będziesz wiedział, czy ma jest sens, aby przeprowadzać ją w telewizji.

Określ budżet

Kampania telewizyjna wiąże się ze sporymi kosztami, na które składają się nie tylko wydatki na samą jej realizację. W kosztorysie musisz uwzględnić koszty emisji spotów w telewizji, które mogą być nawet wyższe od kosztów produkcji. Zapoznaj się z cennikami poszczególnych stacji telewizyjnych, aby precyzyjnie wiedzieć, ile faktycznie potrzebujesz na kampanię i do jakiej grupy docelowej będziesz w stanie dotrzeć.

Wybierz rodzaj TV oraz kanał

Do wyboru masz telewizję ogólnokrajową, regionalną lub lokalną. Przy wyborze kanału tematycznego powinieneś wybrać ten, który najbardziej będzie pasował do twojej grupy docelowej oraz ten, który emituje podobne kampanie.

Określ czas emisji

Czas emisji dostosuj do grupy docelowej. Gdy odbiorcą maja być dzieci i ich rodzice dobrze jest, aby emisja nastąpiła np. przed lub po bajce, w trakcie filmu czy programu familijnego. Powszechnie uważa się, że najlepszym czasem antenowym są godziny wieczorne.

Następnym etapami tworzenia kampanii telewizyjnej jest fizyczna realizacja pomysłu, a potem monitoring mediów.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25510 )
Array ( [docId] => 25510 )