Jak przygotować skuteczny e-mailing

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 19-06-2012 r.

E-mailing jest jednym z coraz bardziej popularnych zabiegów marketingowych. Warto wiedzieć jak profesjonalnie przygotować skuteczny e-mailing, aby zagwarantować sobie odniesienie marketingowego sukcesu?

Konwersja miarą skuteczności

Głównym celem e-mailingu jest zwiększeni liczby akcji podjętych przez potencjalnych klientów wobec oferowanych usług. W treści e-mailingu marketingowego najczęściej przesyłane są informacje o nowych promocjach, produktach, informacjach wraz z bezpośrednim odnośnikiem, linkiem.

Liczba odwiedzić strony internetowej danej firmy pochodząca z bezpośredniego przekierowania z przesłanych do klientów linków zwiększa ruch na witrynie konkretnej firmy. To właśnie wzrost konwersji jest wskaźnikiem skuteczności podjętej akcji mailingowej. Im ten wskaźnik wyższy, tym e-mailing jest bardziej skuteczny.

Namów do działania

Zasadniczym elementem, jaki musi mieć każdy e-mailing, jest wyraziste namawianie klientów do podjęcia konkretnego działania. Tylko w taki sposób jesteś w stanie nakłonić grupę docelową do odwiedzenia prezentowanego przez Ciebie serwisu czy do zakupu konkretnego produktu. Do podjęcia jakiejkolwiek akcji możesz namówić swoich klientów w dwojaki sposób: poprzez polecenia tekstowe lub za pomocą graficznych butonów. Pierwszy ze sposobów jest bardziej dyskretny. Z reguły polecenia typu: „Zobacz więcej”, „Czytaj dalej”, „Pokaż szczegóły” umieszczone są niewielką czcionką tuż pod fragmentem przesłanego tekstu bądź pod oferowanym produktem.

Sposobem o mocniejszym oddziaływaniu są z pewnością wcześnie wspomniane butony. One również posiadają konkretne polecenia (m.in. „Zobacz”, Sprawdź”, „Kup”). Jednak ich kształt i grafika o wiele bardziej przykuwają uwagę klienta niż niepozorne polecenie pod tekstem. Poza tym edycja grafiki butonów jest niezwykle prosta, co pozwala w pełni przystosować ich wygląd do stylu całej wiadomości mailowej. Zarówno jeden, jak i drugi sposób nakłania odbiorcę maila do podjęcia akcji i skorzystania z proponowanej oferty.

Nie przesadź

Tworząc ofertę e-mailingową musisz również pamiętać o pewnym umiarze. Dotyczy to głównie poleceń CTA (call to action), o których była mowa powyżej. Wprawdzie mają być one widoczne dla odbiorcy wiadomości, jednak nie może być ich zbyt dużo. Najlepiej jest umieścić jeden odnośnik w jednym mailu. Natomiast, jeżeli konieczne jest usytuowanie kilku CTA (np. każdy do innego produktu), zadbaj, aby nie było ich więcej niż trzy. Przesycenie wiadomości linkami sprawi, że klient - widząc zbyt dużo możliwości wyboru – ostatecznie zniechęci się do skorzystania z którejkolwiek oferty.

E-mailing jest jedną z najpopularniejszych metod marketingowych. Przesyłanie sensownie skonstruowanych ofert do grupy potencjalnych klientów daje duże szanse na zwiększenie konwersji, a tym samym na powiększenie rynku zbytu Twoich produktów czy usług.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Opinie czytelników

data:

Powiem szczerze, że u mnie email marketing przestał przynosić oczekiwane efekty i przerzuciłem się na maketing smsowy. Samo narzędzie jest bardzo proste - używam w tym celu platformę playsms.pl, która obsługuje takie działania. Skuteczność imponująca i warto dodać, że koszty nie są wysokie.

Ocena użytkownika:
5
Zgłoś naruszenie regulaminu

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25561 )
Array ( [docId] => 25561 )

Array ( [docId] => 25561 )