Konwersja miarą skuteczności
Głównym celem e-mailingu jest zwiększeni liczby akcji podjętych przez potencjalnych klientów wobec oferowanych usług. W treści e-mailingu marketingowego najczęściej przesyłane są informacje o nowych promocjach, produktach, informacjach wraz z bezpośrednim odnośnikiem, linkiem.
Liczba odwiedzić strony internetowej danej firmy pochodząca z bezpośredniego przekierowania z przesłanych do klientów linków zwiększa ruch na witrynie konkretnej firmy. To właśnie wzrost konwersji jest wskaźnikiem skuteczności podjętej akcji mailingowej. Im ten wskaźnik wyższy, tym e-mailing jest bardziej skuteczny.
Namów do działania
Zasadniczym elementem, jaki musi mieć każdy e-mailing, jest wyraziste namawianie klientów do podjęcia konkretnego działania. Tylko w taki sposób jesteś w stanie nakłonić grupę docelową do odwiedzenia prezentowanego przez Ciebie serwisu czy do zakupu konkretnego produktu. Do podjęcia jakiejkolwiek akcji możesz namówić swoich klientów w dwojaki sposób: poprzez polecenia tekstowe lub za pomocą graficznych butonów. Pierwszy ze sposobów jest bardziej dyskretny. Z reguły polecenia typu: „Zobacz więcej”, „Czytaj dalej”, „Pokaż szczegóły” umieszczone są niewielką czcionką tuż pod fragmentem przesłanego tekstu bądź pod oferowanym produktem.
Sposobem o mocniejszym oddziaływaniu są z pewnością wcześnie wspomniane butony. One również posiadają konkretne polecenia (m.in. „Zobacz”, Sprawdź”, „Kup”). Jednak ich kształt i grafika o wiele bardziej przykuwają uwagę klienta niż niepozorne polecenie pod tekstem. Poza tym edycja grafiki butonów jest niezwykle prosta, co pozwala w pełni przystosować ich wygląd do stylu całej wiadomości mailowej. Zarówno jeden, jak i drugi sposób nakłania odbiorcę maila do podjęcia akcji i skorzystania z proponowanej oferty.