Sposoby realizacji wirusa
Jednym z najprostszych sposobów działania marketingu wirusowego jest zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta, który nabywa firmowe dobro poprzez Internet. Zadowolony kupujący przekaże znajomym informację o dobrej cenie, terminowej dostawie i wysokiej jakości produktu lub usługi. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że oni również skorzystają z usług firmy.
Tradycyjną metodą marketingu wirusowego jest wykorzystanie serwisów społecznościowych oraz blogów, a najpopularniejsze jego formy to filmiki, gry, akcje promocyjne oraz konkursy.
Działania w ramach tego rodzaju marketingu nie wymagają dużych nakładów finansowych. Nawet, gdy firma wyda kilkaset czy nawet kilka tysięcy złotych na wideo to dzięki dużej ilości odsłon, komentarzy, publikacji w blogach, serwisach społecznościowych typu Facebook lub You Tube, witrynach social newsowych typu Wykop, o produkcie czy usłudze dowie się mnóstwo potencjalnych klientów. Przełoży się to na wzrost sprzedaży oraz budowanie świadomości marki.
Gry
Gry angażują jeszcze bardziej. Użytkownicy poświęcają im nawet kilkanaście godzin dziennie i przez cały ten czas mają styczność z marką. Dodatkowo przesyłają linki do aplikacji kolejnym osobom, a także publikują komentarze.
W obrębie działań marketingu wirusowego można wyróżnić jeszcze takie działania, jak rozsyłane do użytkowników e-kartki, tapety na telefon komórkowy lub pulpit komputera oraz wszelkiego rodzaju moduły typu „poleć znajomym”.