Jak realizuje się marketing wirusowy

Autor: Stwora Sylwia
Data: 10-06-2012 r.

Dostajesz zabawny, intrygujący, kontrowersyjny filmik, wciągającą grę czy inną interesującą treść. Podoba Ci się, choć na końcu dowiadujesz się, że masz do czynienia z reklamą. Postanawiasz podzielić się otrzymanym materiałem z kolejnymi osobami, a one przekazują to dalej. Informacja rozprzestrzenia się szybko i lawinowo niczym wirus biologiczny. W ten sposób realizuje się marketing wirusowy.

Sposoby realizacji wirusa

Jednym z najprostszych sposobów działania marketingu wirusowego jest zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta, który nabywa firmowe dobro poprzez Internet. Zadowolony kupujący przekaże znajomym informację o dobrej cenie, terminowej dostawie i wysokiej jakości produktu lub usługi. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że oni również skorzystają z usług firmy.

Tradycyjną metodą marketingu wirusowego jest wykorzystanie serwisów społecznościowych oraz blogów, a najpopularniejsze jego formy to filmiki, gry, akcje promocyjne oraz konkursy.

Działania w ramach tego rodzaju marketingu nie wymagają dużych nakładów finansowych. Nawet, gdy firma wyda kilkaset czy nawet kilka tysięcy złotych na wideo to dzięki dużej ilości odsłon, komentarzy, publikacji w blogach, serwisach społecznościowych typu Facebook lub You Tube, witrynach social newsowych typu Wykop, o produkcie czy usłudze dowie się mnóstwo potencjalnych klientów. Przełoży się to na wzrost sprzedaży oraz budowanie świadomości marki.

Gry

Gry angażują jeszcze bardziej. Użytkownicy poświęcają im nawet kilkanaście godzin dziennie i przez cały ten czas mają styczność z marką. Dodatkowo przesyłają linki do aplikacji kolejnym osobom, a także publikują komentarze.

W obrębie działań marketingu wirusowego można wyróżnić jeszcze takie działania, jak rozsyłane do użytkowników e-kartki, tapety na telefon komórkowy lub pulpit komputera oraz wszelkiego rodzaju moduły typu „poleć znajomym”.

Grunt to zabawa

W marketingu wirusowym obowiązują trzy złote zasady. Po pierwsze materiał ma wpływać na emocje odbiorcy, nie może być odbierany neutralnie. Najlepiej jeśli będzie bawił. Po drugie przekaz ma być zaskakujący, unikalny, nie może powielać standardów. Dodatkowo ma sprawiać wrażenie, że wcale nie jest reklamą. Po trzecie ma umożliwiać polecanie go innym, ściąganie oraz komentowanie.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25553 )
Array ( [docId] => 25553 )

Array ( [docId] => 25553 )